اوجاقی: حضور یک میلیون نفر در قهرمان شهر/ ۶۲ مجموعه به چرخه خدمات بازگشت

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در دومین دوره رقابت «قهرمان شهر» بیش از یک میلیون نفر از شهروندان تهرانی در این رویداد شرکت دارند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین اوجاقی روز یکشنبه در نشستی به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: حلقه مفقوده در ورزش بحث اخلاق مداری است که باید در این زمینه حرکت کنیم. یکی از رسالت‌های اصلی ما ترویج ورزش است که این امر میسر نمی‌شود مگر با همکاری رسانه‌ها.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تحولی شهرداری علاوه بر تحول سخت افزاری، تحول نرم است که با ورزش می‌توان ایجاد کرد. در حقیقت چیزی که حال مردم را خوب می‌کند سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی است. از طریق ورزش می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کمتر کرد و این تنها از طریق سرمایه‌گذاری روی ورزش میسر است تا بتوانیم آسیب و هزینه‌های درمان را کمتر کرد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات با محور ورزش قهرمانی یک بخشی از فعالیت ورزش شهروندی است و توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی از دیگر فعالیت‌های سازمان ورزش شهروندی است.

اوجاقی اضافه کرد: حلقه‌ی مفقوده در ورزش بحث اخلاق مداری است که باید در این زمینه حرکت کنیم. ضمن این که ترویج ورزش آیینی و سنتی نیز از دیگر اهداف سازمان ورزش شهروندی است تا حال مردم را خوب کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش گفت: سرانه ورزش در تهران ۲ متر مربع است که با محاسبه فضای روباز که به ورزش اختصاص پیدا می‌کند این میزان از میانگین سرانه جهانی کمتر است.

وی تاکید کرد: از دو طریق سعی کردیم به مردم خدمات ارائه دهیم یکی با استفاده از زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی که در سال گذشته چیزی حدود ۱۵ میلیون سانس از مجموعه‌های ورزشی به مردم به صورت تفریحی و آموزشی خدمات ارائه شد و دوم ارائه خدمات به صورت رویداد محور به شهروندان بود.

مدیرعامل سازمان ورزش یادآور شد: یکی از برنامه‌های این سازمان در هفته تربیت بدنی برگزاری مسابقات ورزشی در ۷ رشته انفرادی و ۳ رشته تیمی تحت عنوان (قهرمان شهر) است که تلاش کردیم حداقل بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهر تهران را در سامانه سازمان ورزش شهروندی ثبت نام و برای این تعداد برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم. تاکنون یک میلیون شهروند در این رویداد ورزشی شرکت کرده‌اند.

اوجاقی افزود: سعی داریم این تعداد رشته‌های ورزشی را در کنار هم در بوستان یا محوطه بزرگی برگزار تا مردم را از این طریق درگیر ورزش کنیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کرونا ۶۹ مجموعه ورزشی ما بسته شده بود که توانستیم با اختصاص بودجه لازم امسال فعالیت ۶۲ مجموعه ورزشی را از سر بگیریم و مابقی مجموعه‌ها به دلیل نداشتن سند مالکیت یا به دلیل بحث معارضین هنوز موفق به بازگشایی نشدیم که البته بحث فعالیت مجدد آن‌ها در دستور کار است.

اوجاقی همچنین از فعالیت ایستگاه ورزش صبحگاهی یا ورزش شهروندی در پارک‌ها و بوستان‌ها خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها به صورت جداگانه در بخش بانوان و مردان در مناطق مختلف خواهد بود که فعالیت آنها مستلزم رعایت یکسری قوانین خاص است. همچنین مربیانی که در این ایستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند باید گواهی درجه ۳ از فدراسیون‌های مربوطه خود داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی ۶۲ پادکست نیز تولید شده که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. همچنین گفتمان ورزش همگانی را مدنظر قرار دادیم که می‌تواند شرایط خوبی را فراهم کند.

اوجاقی افزود: در حال حرکت به سمتی هستیم تا بتوانیم بحث فروش بلیت‌ها و سانس‌ها را به صورت الکترونیکی فراهم کنیم. در حقیقت فاز یک بحث هوشمندسازی در سازمان ورزش در هفته تربیت بدنی کلید خواهد خورد.
مدیرعامل سازمان ورزش شهروندی خاطرنشان کرد: بی‌تحرکی و کم‌تحرکی زیادی در تهران وجود دارد به طوری که نزدیک به ۵۳ درصد جمعیت تهران دچار کم‌تحرکی هستند که سعی داریم امکاناتی را فراهم تا مردم را درگیر فعالیت‌های ورزشی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای ورزشکاران جانباز و معلول پایتخت دارید؟ تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که این قشر از جامعه از طریق ورزش اعتماد به نفس و خودباوری لازم را کسب کنند به همین منظور المپیاد جانبازان و معلولین را هر ساله در رشته‌های خاص برگزار می‌کنیم. همچنین زیرساخت‌های اختصاصی برای ورزشکاران جانباز و معلول ایجاد کردیم که استفاده از این مجموعه‌ها یا به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه در بحث تعرفه‌ها در اختیار این قشر از جامعه قرار می‌گیرد.

اوجاقی درباره تهاتر بخشی از مجموعه ورزشی تختی توسط شهرداری برای ساخت اتوبان اظهار کرد: این طرح در زمین‌های اطراف مجموعه تختی بوده که استفاده بهینه نمی‌شد، در این حوزه بخشی از زمین مجموعه به طرح مورد نظر اختصاص یافته و یکسری بخش‌ها به موضوع ورزش واگذار می‌شود. ما نگاه ویژه شهردار را داریم، در حقیقت زمین‌هایی در این طرح تعویض خواهند شد که باعث افزایش سرانه‌های ورزشی نیز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha