کمک هزینه کالابرگی به هفت دهک زنجان تخصیص یافت

زنجان - ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کمک هزینه خرید کالاهای اساسی و مورد نیاز خانوار به صورت کالابرگ به هفت دهک درآمدی استان تخصیص یافت.

طیب جعفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با دستور رئیس جمهور و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی مضاعف شوند.

وی گفت: در قالب این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر برای عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: در طرح کالابرگ، افرادی که ۲۰۰ هزار تومان یارانه نقدی خود را هزینه ۱۱ قلم کالای اعلام شده کنند، مشمول یارانه مضاعف ۱۲۰ هزار تومانی خواهند بود.

این مسوول گفت: در این طرح، یارانه کلیه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم همانند دهک‌های اول تا پنجم حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

جعفری گفت: استفاده از این طرح کاملا اختیاری است و شرط تخصیص و افزایش اعتبار، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومانی واریزی جدید برای خانوارها فراهم می‌شود.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری ۱۴۶۳#*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha