۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85258795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرقیزستان و روسیه سامانه دفاع هوایی مشترک ایجاد می‌کنند

تهران - ایرنا صدیر جپاروف، رئیس جمهوری قرقیزستان، قانون تصویب موافقتنامه با روسیه در مورد ایجاد سامانه یکپارچه دفاع هوایی منطقه ای را امضا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرغانه، صدیر جپاروف، رئیس جمهوری قرقیزستان، قانون تصویب موافقتنامه با روسیه در مورد ایجاد سامانه یکپارچه دفاع هوایی منطقه ای را امضا کرد.

در سرویس مطبوعاتی ریست حمهوری قرقیزستان آمده است که استقرار یک سامانه ضد هوایی مشترک امکان اطمینان بیشتر از حفاظت از حریم هوایی هر دو کشور و بهبود امنیت منافع ملی را فراهم می کند.

در این گزارش آمده است: «تصویب این توافق نامه تعهد قرقیزستان به تقویت روابط راهبردی با روسیه را تایید و به توسعه همکاری های بیشتر در زمینه دفاع و امنیت دو کشور کمک می کند».

صدیر جپاروف رئیس جمهور قرقیزستان در روز سفر رسمی ولادیمیر پوتین به قرقیزستان این قرارداد را امضا کرده است.

قرقیزستان و روسیه سامانه دفاع هوایی مشترک ایجاد می‌کنند

بر این اساس، قرقیزستان در طول مدت اعتبار سند، ۵ هکتار زمین را برای استقرار نیروهای پدافند هوایی روسیه به روسیه اختصاص خواهد داد.

توافقنامه ایجاد سیستم دفاع هوایی مشترک روسیه و تاجیکستان نیز در ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ در دوشنبه توسط وزرای دفاع دو کشور امضا شد.

در اواسط نوامبر همان سال، پارلمان تاجیکستان توافقنامه تاجیکستان و روسیه در مورد ایجاد سامانه دفاع هوایی مشترک را تصویب کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha