۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۱
کد خبر: 85258689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن تکنولوژی هوشمند کشاورزی برای اوکراین فراهم می کند

تهران- ایرنا -منابع دولتی ژاپن اعلام کردند این کشور به دنبال یافتن راه هایی برای فراهم کردن خدمات مراقبت پزشکی راه دور و تکنولوژی هوشمند کشاورزی به اوکراین در راستای کمک به احیای اقتصادی و بازسازی مناطقئ جنگ زده این کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، اقدامات دولت ژاپن برپایه همکاری با شرکت های ژاپنی خواهد بود و در جلسه ای در سال آینده میلادی برای احیای بازسازی اقتصادی در اوکراین رونمایی خواهد شد. تامین خدمات دیجیتالی مراقب های پزشکی، پزشکان ژاپنی را قادر می سازد تا برای مصدومان در اوکراین باتوجه به ارسال تصاویر سونوگرافی مراقب های پزشکی فراهم کنند.

ژاپن امیدوار است تا به اوکراین در مزارع گندم و آفتاب گردان از طریق روش های کشاورزی که از سنسور و تکنولوژی های هوش مصنوعی استفاده می کنند کمک کند.

ژاپن قوانین سختگیرانه ای برای تامین سلاح تحت عنوان قانون دست کشیدن از جنگ دارد. از سوی دیگر توکیو تعهد داده است تا به تلاش برای بازسازی اوکراین از طریق بخش های خصوصی و دولتی کمک کند.

یوشیماسا هایاشی وزیر امورخارجه سابق ژاپن در ماه ژوئن نخست وزیر اوکراین را به جلسه ای دعوت کرد. بدین ترتیب شرکت هایی از دو کشور قرار است به امید ایجاد فرصت های کسب و کار برای دو طرف فعالیت کنند.

در کنار دیگر اقدامات برای حمایت از اوکراین، ژاپن همچنین تامین دستگاه تصفیه آب و تکنولوژی های امنیت سایبری را نیز مورد توجه قرار می دهد.

پیش تر دولت ژاپن اعلام کرده بود این کشور به بازسازی خانه ها و مدارس اوکراین و احیای خدمات آب و فاضلاب و زیرساخت های حمل و نقل که در جریان جنگ با روسیه از فوریه ۲۰۲۱ ویران شده اند، کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha