افزایش نواحی پستی رویکرد شرکت ملی پست است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: ایجاد و افزایش نواحی پستی برای دسترسی مردم، از اهداف و رویکردهای اصلی این شرکت است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «محمود لیائی» که برای افتتاح چند ناحیه پستی و همچنین رونمایی از ناوگان نوسازی شده پست آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته توجهی به گسترش شبکه پستی نشده و مراکز پستی در شهرهای بزرگ، در یک یا ۲ نقطه خلاصه می شود که خوشبختانه این رویکرد در دولت سیزدهم تغییر یافته است.

وی افزود: گسترش نواحی و دفاتر پستی در تمام کشور به ویژه شهرهای بزرگ در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته تا مردم به راحتی امور پستی خود را انجام دهند البته از سفرهای طولانی برای پیگیری مرسولات مرجوعی، کاسته شده است.

وی به ایجاد ۲ ناحیه جدید در مناطق باغمیشه و ولیعصر تبریز اشاره کرد و ادامه داد: گستردگی تبریز، ایجاد این ۲ ناحیه در شرق این شهر را ناگزیر کرده بود و با افتتاح این نواحی روزانه ۲ تا ۳ هزار مرسوله در این منطقه دریافت و توزیع خواهد شد و ساکنان این مناطق دیگر نیازی به مراجعه به پست مرکزی برای پیگیری مرسولات مرجوعی نیستند و این معنی کاهش تردد و سفرهای بی مورد در شهر است.

لیائی همچنین به افتتاح دفتر پستی در شهر جدید سهند و کلنگ زنی ساختمان پست در این شهر اشاره کرد و افزود: موزعین و مردم برای توزیع و ارسال نامه در این شهر جدید مجبور به طی مسافت ۲ کیلومتری می شدند که با افتتاح این دفتر و مستقر شدن نامه رسان ها در این دفتر، امور پستی در این شهر به راحتی انجام خواهد شد.

وی نوسازی ناوگان پستی را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در پست آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: این استان جلوتر از برنامه شرکت ملی پست، اقدام به تهیه حدود یکصد دستگاه موتورسیکلت برای موزعین کرده است که این اقدام نیز در ارایه خدمات بهتر و کاهش زمان توزیع مرسولات، موثر خواهد بود.

لیائی همچنین به واگذاری چهار دستگاه خودروی سنگین به این استان در تقسیمات کشوری اشاره کرد و افزود: گسترش و توسعه ناوگان توزیع، ارایه خدمات پستی را تسهیل کرده و مدت زمان دریافت و توزیع مرسولات را در همه نقاط کشور از مراکز استان ها گرفته تا شهرستان ها و نقاط دور، کاهش می دهد.

افزایش نواحی پستی رویکرد شرکت ملی پست است

مدیرکل پست آذربایجان شرقی نیز از کاهش سیر زمان مرسولات در استان در نتیجه ایجاد نواحی و نوسازی ناوگان خبرداد و گفت: از سال ۱۳۹۵ به بعد، هیچگونه نوسازی در پست استان صورت نگرفته بود و موزعین از این پس بدون دغدغه در این زمینه، اقدام به توزیع مرسولات خواهند کرد.

«جواد دباغ صادقی پور» افزود: موتور سیکلت های خریداری شده با پیش پرداخت ۱۵ تا ۲۰ و اقساط ۲۴ ماهه بدون بهره در اختیار موزعین قرار می گیرد و مالکیت آن نیز با موزعین خواهد بود.

وی همچنین از افزایش تعداد نواحی پستی تبریز خبرداد و گفت: با افتتاح ناحیه پستی شهید فیروز وکیلی در باغمیشه و ناحیه پستی ولیعصر عج در منطقه ولیعصر، تعداد نواحی پستی تبریز از چهار به ۶ ناحیه افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در سفر ۲ روزه خود به تبریز، دفتر پستی شهر جدید را افتتاح و ساختمان جدید پست این شهر را کلنگ زنی کرد، وی همچنین از ۲ ناحیه پستی در تبریز و یکصد دستگاه موتورسیکلت و چهار دستگاه خودوری سنگین این شرکت رونمایی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha