۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85258566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خروج اتباع خارجی از گذرگاه رفح در غزه ناموفق ماند

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، خروج اتباع خارجی از گذرگاه رفح در مرز غزه با مصر به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ناموفق مانده است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از سی ان ان، طرح خروج اتباع خارجی و دوتابعیتی فلسطینی از گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر که قرار بود انجام شود، صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، دولت مصر اعلام کرده که شرط خروج اتباع خارجی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده که رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده است.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حماس مانع خروج اتباع خارجی شده و به همین خاطر گذرگاه رفح بازگشایی نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که عملیات نظامی بزرگ علیه غزه را پس از خروج غیرنظامیان از این باریکه آغاز خواهیم کرد.

این در حالی است که پیش تر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که بین کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه حمله زمینی و عمق ورود به غزه اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha