۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۶:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85258560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیران خارجه عربستان و چین درباره تحولات غزه تلفنی گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و چین تلفنی درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی با وانگ یی وزیر خارجه چین تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت غزه و تلاش‌های بین المللی انجام شده برای توقف درگیری‌ها در این باریکه رایزنی شده است.

وزیران خارجه عربستان سعودی و چین همچنین بر اهمیت توقف همه اشکال حمله به غیرنظامیان و تعهد همه طرف‌های درگیر به آنچه در حقوق بین‌الملل تصریح شده است، تاکید کردند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این تماس از پکن خواست تا در نقش خود به عنوان عضو دائمی شورای امنیت تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که این شورا به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی با فشار برای توقف فوری عملیات نظامی و رفع محاصره غزه عمل می‌کند.

بن فرحان همچنین بر اهمیت کار شورای امنیت برای اجرای قطعنامه‌های خود در مورد مسأله فلسطین به ویژه قطعنامه‌های شماره ۲۴۲ (۱۹۶۷)، شماره ۳۳۸ (۱۹۷۳)، شماره ۱۵۱۵ (۲۰۰۳) و شماره ۲۳۳۴ (۲۰۱۶) به گونه‌ای که راه حلی عادلانه و همه جانبه برای مسأله فلسطین ایجاد کند و به خواسته‌های مردم فلسطین دست یابد، تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار، ۲ هزار و ۲۲۸ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۸ هزار و ۷۱۴ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha