روسیه خواستار رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه برای توقف حملات به غزه در روز دوشنبه شد

تهران- ایرنا- روسیه از شورای امنیت خواست تا روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ پیشنهادی خود که خواستار توقف حملات به غزه و اعلام آتش‌بس فوری در فلسطین است، رای‌گیری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل بامداد یکشنبه اعلام کرد که مسکو پیشنهاد برگزاری رای‌گیری اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه بشردوستانه خود درخصوص مناقشه فلسطین و (رژیم) اسرائیل را ارائه کرده است.

پولیانسکی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما پیشتر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار توقف حملات به غزه و اعلام آتش‌بس فوری در فلسطین است را میان اعضای شورای امنیت پخش کرده‌ایم.

وی افزود: ما خواستار بررسی و رأی‌گیری درخصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ پیشنهادی خود در ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۶ اکتبر (ساعت ۱۵ روز ۲۴ مهر به وقت نیویورک) هستیم.

به نوشته ریانووستی، روسیه پیش از این پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده بود که خواستار آتش بس فوری در خاورمیانه است. مسکو معتقد است که مناقشه بین (رژیم) اسرائیل و فلسطین تنها از راه‌های مسالمت‌آمیز حل می‌شود.

روسیه در این پیش‌نویس خواستار آزادی فوری گروگان‌ها و محکومیت خشونت علیه غیرنظامیان و تمامی اقدامات تروریستی است. این قطعنامه همچنین بر لزوم اطمینان از ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تاکید می‌کند.

پیش از این واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته بود: مسئولیت تشدید اوضاع در خاورمیانه عمدتاً بر عهده ایالات متحده است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: خاورمیانه اکنون در آستانه یک جنگ تمام عیار است.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسرائیل به طور جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha