۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۰:۵۱
کد خبر: 85258537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازداشت ۷ نفر در جریان تظاهرات ضداسرائیلی در لندن

لندن- ایرنا- پلیس لندن از بازداشت هفت نفر در جریان تظاهرات ضد صهیونیستی روز شنبه در پایتخت انگلیس خبر داد.

به گزارش ایرنا، پلیس متروپولیتن اعلام کرد که از این هفت نفر، ۲ نفر به دلیل آنچه اخلال در نظم عمومی و یکی هم به اتهام تخریب اموال عمومی دستگیر شده است. این نهاد امنیتی اطلاعات بیشتری را درباره هویت افراد دستگیر شده نداده است.

بر اساس گزارش‌ها افزون بر یک هزار مامور پلیس روز شنبه برای تامین امنیت تظاهرات ضد صهیونیستی به پایتخت انگلیس گسیل شده بود. پلیس پیشتر به معترضان گفته بود که با هرگونه اعلام حمایت از نیروهای مقاومت فلسطینی برخورد قانونی می‌کند.

این درحالیست که سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس هفته پیش قوانین برگزاری تجمعات ضد صهیونیستی در جزیره را سختگیرانه‌تر کرد و به افسران ارشد پلیس دستور داد که با هرگونه حمایت عمومی از حماس و سایر سازمان‌هایی که در فهرست موسوم به نهادهای تروریستی قرار دارند، برخورد کنند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس نیز در اظهاراتی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از عملیات نیروهای مقاومت است، با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است، مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست و این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که در خانه بمانند.

با این حال امروز (شنبه) افزون بر یک صد هزار نفر در پایتخت انگلیس برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان از اقوام و ملیت‌های مختلف در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با حمل پرچم‌فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی در قلب لندن تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

افراد حاضر در این تجمع که از سوی ده‌ها گروه‌طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، خواستار پایان دادن به اشغال‌گری، خشونت و نظام آپارتاید در فلسطین و همچنین توقف حمایت دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

آنها سپس به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی تاکید کردند که از سیاست‌های دولت لندن در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی دفاع نمی‌کنند.

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده است.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش برای حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی و آنچه تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از تشدید تنش خوانده، دستور اعزام ناوجنگی و هواپیمای جاسوسی به شرق مدیترانه را صادر کرد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲ هزار و ۲۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی شهید و ۸ هزار و ۷۱۴ نفر نیز زخمی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha