کمیسیون اروپا کمک‌های بشردوستانه خود به غزه را سه برابر کرد

​​​​​​​تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا عصر شنبه اعلام کرد که این کمیسیون کمک‌های بشردوستانه خود به غزه را سه برابر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه کمیسیون اروپا، فون در لاین عصر شنبه در چارچوب تماس‌های جاری خود با سران منطقه و سازمان‌های بین‌المللی، با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت وگو کرد.

رئیس کمیسیون اروپا پس از گفت وگو و رایزنی با گوترش، اعلام کرد: کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است فورا بسته کمک‌های بشردوستانه فعلی پیش‌بینی شده برای غزه را ۵۰ میلیون یورو افزایش دهد.

وی افزود: به این ترتیب میزان این کمک‌ها در مجموع به بیش از ۷۵ میلیون یورو خواهد رسید.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: ما به همکاری نزدیک خود با سازمان ملل و آژانس‌های آن ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این کمک‌ها در اختیار ساکنان نوار غزه قرار گیرد.

فون در لاین خاطرنشان کرد: ما به سختی تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که با در اختیار گذاشتن کمک‌های بشردوستانه از غیرنظامیان بی‌گناه غزه حمایت می‌کنیم.

ینس لنارچیچ مسئول مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه در کمیسیون اروپا نیز در همین زمینه اظهار کرد: این کمیسیون تمام توان خود را برای ارائه حمایت‌های بشردوستانه از غیرنظامیان در نوار غزه انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تضمین دسترسی ایمن و بدون محدودیت ساکنان نوار غزه به کمک‌های بشردوستانه، افزود: این سه برابر شدن حمایت‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که غیرنظامیان غزه می‌توانند نیازهای اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به هشتمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسرائیل به طور جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha