شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود

تهران - ایرنا - رهبر شیعیان نیجریه گفت: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است، از این رو جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، شیخ ابراهیم زکزاکی شنبه شب در آیین دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه تهران به سوابق ۵۰ سال علمی و مبارزاتی خود در گذشته اشاره کرد و افزود: در واقع به شناخته شدن و شهرت علاقه ای نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۹۷۶ بود که با ورود به دانشکده علوم اجتماعی بزرگترین دانشگاه کشورم با ۲۵ هزار دانشجو در نیجریه نظرم تغییر کرد و علاقه مند شدم به عنوان یک مدرس دانشگاه به کارم ادامه دهم و سال ۱۹۷۹ هنگامی که امام‌خمینی (ره) از پاریس به ایران بازگشتند مجددا تغییر مسیر دادم.

شیخ زکزاکی افزود: در آن زمان دسترسی ها به منابع موثق خبری با محدودیت مواجه بود و به چند مجله محدود می شد اما با این حال تصاویر انقلاب را مشاهده می ‌کردیم و در سال آخر تحصیل تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتم، حتی کمونیست ها هم تحت تاثیر انقلاب ایران قرار گرفته بودند.

شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود



وی ادامه داد: این افتخار را داشتم که در سال ۱۹۸۰ در اولین سالگرد انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم و هنگامی که به کشورم بازگشتم اشتیاق دانشجویان و مردم نیجریه که تحت تاثیر افکار امام خمینی (ره) بودند برای شنیدن وضعیت ایران بسیار زیاد بود.

شیخ زکزاکی افزود: یکسال بعد به دلیل فعالیت های مبارزاتی توسط دولت مستقر بازداشت و پس از ۶ ماه آزاد شدم و مجددا برای مقطع طولانی زندانی شدم.

وی همچنین گفت: امام خمینی (ره) در واقع تحت تاثیر افکار آموزه های اهل بیت (ع) بودند و ایشان علاوه براین بر کلیت اسلام مسلط بودند و بسیاری فرصت یافتند این حقیقت را با چشمان خود مشاهده کنند.

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه اکنون آمریکا و جمهوری اسلامی دو ابر قدرت دنیا هستند، تاکید کرد: ایران در حال حاضر به عنوان قدرت و یک الگوی جهانی مطرح است. ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است از این رو جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

وی با بیان اینکه، تاکنون افراد زیادی درباره من صحبت کرده اند، افزود: واقعیت این است که من آورده چندان بزرگی نداشته ام و اینکه می بینید لطف خداوند و در حقیقت تاثیرپذیری از شخصیت امام‌خمینی (ره) بوده است.

شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود

به گزارش ایرنا، دانشگاه تهران شنبه شب در آیینی، دکترای افتخاری این دانشگاه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا کرد.

مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد ایران شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha