۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹
کد خبر: 85258402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ سوارکار در هفته چهارم کورس پاییزه یزد رقابت کردند

یزد - ایرنا - هفته چهارم بیست و نهمین دوره مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه کشور روز شنبه با رقابت ۵۶ سوارکار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مسابقه که در ۶ دور به مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار شد، امین محمدی با اسب سونیا دی اس دی، مسعود چنگیزی پور با اسب طوفان مرعشی، احمد پیوندی با اسب سالکشن، ابوطالب چاری زاده با اسب تامارا امینی، محمد سپهوند با اسب تیدا کاسیت و یوسف سرگلزایی با اسب پادرا اس تی اس در دورهای مختلف زودتر از رقبا به خط پایان رسیدند.

این مسابقات به مدت هشت هفته عصرهای شنبه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود.

در پایان هفته چهارم مسابقات که با حضور تعدادی از تماشاگران همراه بود در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های برتر پرداخت شد.

۵۶ سوارکار در هفته چهارم کورس پاییزه یزد رقابت کردند

استان یزد یکی از خاستگاه‌های پرورش اسب در ایران است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال میزبان ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب است.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha