۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 5307
کد خبر: 85258131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلماسی فرهنگی موجب ثبات می‌شود

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85258131
دیپلماسی فرهنگی موجب ثبات می‌شود

تهران- ایرنا- وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان گفت: هرچقدر بتوانیم با تکیه بر اشتراکات فرهنگی فعالیت های بیشتری داشته باشیم موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

مجید خالق نیا در گفت وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که دیپلماسی فرهنگی در تبدیل کشورهای منطقه به یک قدرت واحد چه نقشی را ایفا می کند، بیان کرد: پاسخ به این پرسش را ارجاع می دهم به صحبت دیروز وزیر علوم که گفتند «زمانی که حضور فرهیختگان و استادان دانشگاه و تردد فرهنگی را در بین کشورها داشته باشیم، جایی برای سربازان و نظامیان نمی ماند».

وی افزود: هرچقدر بتوانیم با تکیه بر اشتراکات فرهنگی فعالیت های بیشتری داشته باشیم موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان گفت: هر قسمتی از دیپلماسی فرهنگی موجب ثبات می شود؛ مثلا در بحث علمی-دانشگاهی و اعزام دانشجویان، حوزه هنری و برگزاری جشن های آیینی مشترکی چون شب یلدا (که ما تجربه این را داشته ایم) یا در بحث میراث فرهنگی و...؛ در نتیجه دیپلماسی فرهنگی بالذات جنسی از ثبات را به همراه دارد.

خالق نیا با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس رایزنان فرهنگی خاطرنشان کرد: اجلاس امسال بسیار اجلاس خوبی بود چرا که دو اتفاق خوب افتاد: ارتباط مستقیم و بی واسطه نمایندگان فرهنگی با گروه ها و مدیران اجرایی و استانداران رقم خورد و از سوی دیگر موضوع نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نقش فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور در راستای تبیین اجلاس سال گذشته محقق شد.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha