مهم‌ترین چالش جانبازان تامین اقلام مصرفی روزانه است

تهران- ایرنا- معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین چالش جانبازان بخصوص نخاعی‌ها تامین اقلام مصرفی روزانه نظیر سوند، یورین بگ، اروتزپروتز، مفاصل دست و پا، ویلچرهای اتومات و تشک است.

محمدمیرزابیگی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اقلام مصرفی روزانه جانبازان در کشور با کیفیت خوب تولید می شود اما برای شرایط بیمارستانی بیماران است که بر روی تخت خوابیده اند نه برای استفاده شخصی جانبازان و فردی که بر روی ویلچر است و جابه جا می‌شود.

وی افزود: اقلام مصرفی نظیر سوند برای جانبازان نخاعی باید با مواد سازگار با بدن ساخته شود که اگر روزهای متمادی با پوست اصطکاک داشته باشد حساساتی ایجاد نکند و یورین بگ (کیسه ادرار یکبار مصرف) هم باید طوری باشد که اگر بر عکس شد خروجی نداشته باشد اما این اقلامی که در داخل ساخته می شود ویژه جانبازان نیست و آنها را با مشکلاتی مواجه می کند.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه اقلام مصرفی روزانه جانبازان باید ویژه باشد، گفت: معاون اجرایی دستور واردات این اقلام را می دهد اما سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) مخالفت می کند این قانون باید اصلاح و واردات تجهیزات مصرفی برای جانبازان مستثنی شود.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی دیگر از نیازهای مبرم جانبازان قطع نخاع را ویلچرهای اتومات عنوان کرد و توضیح داد: بیشتر ویلچرهای جانبازان مکانیکی است و ویلچرهای اتوماتی که در داخل کشور تولید می شود برای استفاده های بیمارستانی است نه شخصی به همین دلیل باید ویلچرهای اتومات ویژه برای این قشر از جامعه وارد شود تا آنها بتوانند راحت تر زندگی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha