۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85257970
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شرایط جوی گیلان تا دوشنبه پایدار است

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85257970
شرایط جوی گیلان تا دوشنبه پایدار است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که تا روز دوشنبه شرایط جوی استان پایدار است و به طور متوسط در این مدت دمای هوای بین ۳ تا ۶ درجه در مناطق مختلف استان افزایش می یابد.

علاء‌الدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم (جنوبی) در روز دوشنبه اضافه کرد: بر این اساس هشدار سطح زرد برای استان صادر شده و ضرورت دارد احتیاط لازم برای پیشگیری از بروز حوادث در پی وزش باد گرم صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از غروب یا شامگاه دوشنبه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی برای ورود این سامانه نیز هشدار زرد در نظر گرفته شده‌ است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: بر این اساس ناپایداری‌های جوی از غروب دوشنبه در استان آغاز می شود و شرایط برای بارش باران فراهم است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و املش با ۲۲ درجه گرمترین مناطق گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۹ درجه و رطوبت ۹۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: وضعیت دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر تا دوشنبه برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است.

اواخر هفته گذشته جوی ناپایدار در مناطق مختلف گیلان فعال بود ضمن اینکه نخستین برف پائیزی بامداد پنجشنبه گذشته ارتفاعات رضوانشهر و تالش واقع در غرب استان را سفیدپوش کرد.

بیشتر بخوانید:

نخستین برف پائیزی ارتفاعات غرب گیلان را سپید کرد

بارش ۲۰۰ میلیمتری ۱۲ ساعت گذشته در گیلان خسارتی نداشت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha