عملیات طوفان‌الاقصی جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد

تهران- ایرنا- دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به انجام عملیات ترکیبی در عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمجتبی ابطحی روز شنبه -۲۲ مهرماه در آیین «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد اخیر غزه که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبرگزاری قدس برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین ویژگی این عملیات اصل غافلگیری بود، در شرایطی که تمرکز دشمن بر ایران بود و مشغول کرانه باختری شد و با فشار بر دولت‌های کرانه باختری تلاش داشت آنها را مشغول عادی سازی روابط کند، در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۳۰۰ هزار نفر علیه رژیم ملعون تظاهرات کردند.

وی گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کردند فنس‌هایی که کشیدند مانع از عملیات علیه آنها خواهد شد. آنها فکر می کنند که توانمندند در حالی که قلب‌های پاره پاره‌اند.

ابطحی افزود: فرماندهی مقاومت منفعل نیست، طرح، برنامه و عملیات در کف مقاومت است. صحنه از دست مقاومت خارج نشده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بیان کرد: این بار دیگر توسط کسی قابل جبران نیست و جامعه صهیونیست‌ها در آستانه احتضار است.

ابطحی اظهارداشت: ناکارآمدی همه سرویس‌های امنیتی غرب اعلام شده است و زلزله امنیتی، سیاسی و اجتماعی در تمام ارکان رژیم صهیونیستی افتاده و تا زمان سقوط این رژیم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تمام تجربیات قبلی در این عملیات به کار آمد، افزود: آنچه رخ داد امداد الهی بود فقط از عملیات سایبری و از راه‌اندازی سامانه‌ها نبود که اگر بود عملیات افشا می‌شد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بیان کرد: در ۱۴ دقیقه رزمندگان ۲۲ پایگاه غلاف نوار غزه را در اختیار گرفتند. رزمندگان مقتدری از غزه خارج شدند و آتش به اختیار به مناطق مختلف کرانه باختری رفتند و عملیات ترکیبی هوایی، زمینی و زیرزمینی انجام شد. جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها، بعد از این عملیات، وارد عملیات شدند.

ابطحی با اشاره به شهادت چند میلیون کودک، زن و جوان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها اظهارداشت: این عملیات جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد.

در این آیین، خالد قدومی نماینده حماس در ایران هم گفت: ما بعد از جنگ میدانی و نظامی جنگ دیگری که داریم، جنگ روایتی است که در راس آن آمریکا قرار دارد و وزیر خارجه آمریکا در زمان این عملیات در تل آویو بود.

وی افزود: حدود ۷۰ نفر از شهروندان غیرنظامی در این عملیات شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند و ۸ نفر از خبرنگاران نیز به شهادت رسیدند.

قدومی اظهارداشت: خبرنگاران غربی اخبار دروغ منتقل می‌کنند اما چون برخی انسان‌های خوبی هستند امروز عذرخواهی کردند و بریده شدن سر کودکان و تجاوز به زنان مقامت را دروغ خواندند.

وی گفت: بایدن و دولت آمریکا حس کردند تهدید واقعی و جدید علیه رژیم اتفاق افتاد و پیش آمدند.

قدومی با اشاره به سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینی‌ها گفت: حدود پنج هزار سرباز فلسطینی از گردنه‌های قسام در این عملیات شرکت کردند.

نماینده حماس در ایران افزود: اکنون فرصت طلایی برای اسلام است تا آزادی فلسطین در این عملیات شرکت کنند. اکنون دست ما پر است و ۱۵۰ نظامی صهیونیستی در بند جبهه مقاومت هستند. همچنین ۷۵۰ صهیونیستی نظامی و غیرنظامی مفقود شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha