واکنش عضو شورای شهر به کمبود ناوگان و گرانی کرایه تاکسی در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص نبود تاکسی در مسیرهای پر مسافر گفت: بخشی از این گلایه مربوط به کمبود و فرسودگی ناوگان است و بخشی نیز مربوط به ترافیک سنگین این روزهای پایتخت است.

سید جعفر تشکری هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۶ ماهه دوم به واسطه ترافیک سیستم حمل و نقل عمومی با مشکلاتی مواجه می‌شود، اظهار کرد: به واسطه ترافیک سنگین این روزهای تهران در مسیری که همیشه حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در راه بودم این ایام به واسطه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها یک ساعت و ۲۰ دقیقه در راه هستم.

وی افزود: بالاخره ترافیک بالا منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری تاکسی ها می شود و با توجه به هزینه‌های لوازم یدکی، موتور و تعمیرات شاید در برخی موارد برای تاکسیرانان به صرفه نباشد که در این حجم بالای ترافیک فعالیت کنند.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص گرانی کرایه تاکسی در برخی خطوط نیز گفت: در خطوط ثابت نرخ کرایه‌ها توسط شورای شهر همه ساله تعیین می‌شود و تخلفاتی صورت نمی‌گیرد اما در نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی در بعضی موارد راننده با مسافر با توجه به مسافت مسیر، ترافیک و سایر موارد توافق می‌کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: پیشنهاد شناور سازی نرخ‌های تاکسی انجام شده و تا زمانی که این طرح اجرایی نشود نمی‌توان برخی تاکسیرانان را مجاب کرد که در این شرایط ترافیک سنگین کار کنند.

به گفته وی، قیمت کرایه های تاکسی در زمان شلوغی و خلوتی باید تفاوت داشته باشد و با اجرای طرح شناور سازی در برخی مواقع تاکسیران مجاب می‌شود، فعالیت کند.

واکنش عضو شورای شهر به کمبود ناوگان و گرانی کرایه تاکسی در تهران

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سیستم حمل و نقل عمومی از یک عقب ماندگی برخوردار است و در این سال‌های اخیر با بی توجهی منجر شده که بالای ۶۰ درصد ناوگان تاکسی و اتوبوس با فرسودگی جدی برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: در بخشی دیگر نیز کمبود در ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی پایتخت جدی است و درصد بالایی از این ناوگان فرسوده است اما بالاخره سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی با توجه به ظرفیت خود سعی می‌کند اقداماتی انجام دهد که شهروندان کمتر دچار مشکل شوند.

تشکری هاشمی افزود: در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تامین ناوگان و خدمت رسانی به شهروندان مورد تاکید است و حتما تا پایان امسال اقدامات قابل توجهی روی میدغهد و شهروندان حتما تغییراتی در حمل و نقل عمومی لمس می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات سازمان تاکسیرانی در خصوص سرویس مدارس نیز گفت: واقعیت امر این است که این سازمان وظیفه تامین تاکسی ندارد اما با توجه به ظرفیت مناسبی که این سازمان دارد و با حدود ۱۲ شرکت‌های بزرگ تاکسیرانی همکاری دارد می‌توانست در این زمینه نیز اقداماتی انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha