معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح راه اندازی خط اتوبوس های بی آر تی یکی از تصمیم های مهم مدیریت شهری است که اجرای آن تحولی را در حوزه های مختلف به ویژه ترافیک ایجاد می کند.
وحید علی ضمیر روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون نخستین مسیر سامانه اتوبوس تندرو "بی.آر.تی" در همدان ایجاد شده و ۲۲ ایستگاه به صورت رفت و برگشت را در نظر گرفته ایم.
وی اضافه کرد: مسیر بی.آر.تی شامل میدان کارآفرین(بیمه)، میدان بعثت، جهاد، آرامگاه بوعلی سینا، بلوار خواجه رشید، میدان امامزاده عبدالله (ع)، آرامگاه باباطاهر، پایانه بزرگ همدان، میدان استقلال و معلم شهرک فرهنگیان و بالعکس است.
علی ضمیر ادامه داد: همچنین ۱۲ اتوبوس برای مسیر بی.آر.تی اختصاص یافته که در مسیر ۱۲.۵ کیلومتری طرح که توسط مشاور صورت گرفته، تردد می کنند.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان خاطرنشان کرد: ایجاد خط بی.آر.تی و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آنها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می شود.
وی افزود: سامانه اتوبوس تندرو "بی.آر.تی" در سه مسیر بعدی نیز توسط مشاور اجرایی طراحی شده و به زودی راه اندازی خواهند شد.
علی ضمیر یادآور شد: البته طرح اتوبوس تندرو نیاز به خطوط اختصاصی دارد که این موضوع نیز در حال مطالعات تخصصی است و در همین راستا اقدامات عمرانی نظیر جداسازی خط، ساخت ایستگاهها، خط کشیها، احداث پایانه و پارک سوار و خرید اتوبوس در فازهای بعدی باید اجرا شود.
هم اکنون ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون شهری همدان فعالیت دارند.
نظر شما