۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85257462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبر: 85257462
سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه هفته جاری وارد استان می‌شود که فعالیت آن همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با فعال شدن این سامانه شاهد رگبار باران و وقوع رعد و برق خواهیم بود، افزود: روز سه شنبه هفته جاری نیز آسمان مناطق مختلف استان بارانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود، یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است.

نجفی اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت و این درحالی است که دمای کمینه به خصوص شب هنگام همچنان پایین است.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را هشت درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

نجفی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته شهر سلطانیه با دمای هوای ۳.۵ درجه سانتیگراد خنکترین و شهر زرین رود با ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شدند.

وی بااشاره به فعالیت ۲ روز گذشته سامانه بارشی در مناطق مختلف این استان، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی با ۹.۲ میلیمتر مربوط به شهرستان ابهر بود و زنجان نیز ۱.۶ میلیمتر بارندگی را ثبت کرد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۶ و ۱۷ درجه، ابهر پنج و ۱۳، خرمدره ۶ و ۱۳ درجه، آببر ۱۲ و ۱۹ درجه، سلطانیه سه و ۱۴ درجه، قیدار پنج و ۱۹ درجه و ماهنشان هفت و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha