غیرنظامیان همچنان مهمترین هدف بمباران های رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- با ادامه نبرد در فلسطین، رژیم صهیونیستی که همچنان از شوک حمله مقاومت خارج نشده است، دیوانه وار در حال بمباران مناطق مسکونی باریکه غزه است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در غزه به جایی نرسیده است و اهداف مشخصی برای بمباران در غزه ندارد، همچنان غیرنظامیان را هدف قرار می دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین گزارش خود از شهادت یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن در بمباران های رژیم صهیونیستی خبرداد.

براساس این گزارش، هفت هزار و ۶۹۶ نفر نیز تاکنون در بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات تاکنون ۱۵ عضو کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۲۳ آمبولانس نیز هدف قرار گرفته و از خدمت خارج شده است.
با از دست رفتن امکانات و توان درمانی و دارویی و پرشدن همه تخت های بیمارستانی، ناقوس خطر در بخش بهداشت و درمان به صدا درآمده است.

بمباران بیمارستان کودکان غزه با بمب های حاوی فسفر سفید از جدیدترین جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود که منجر به تخلیه این بیمارستان شد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.
رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

دومین نشست بی نتیجه شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ فلسطین و اسرائیل

دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل همزمان با هفتمین روز از جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم اسرائیل عصر جمعه به وقت محلی پشت درهای بسته برگزار شد اما بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
منابع دیپلماتیک جمعه شب به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری در گفتگو با خبرنگار ایرنا در نیویورک در خصوص دومین نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ میان فلسطین و رژیم اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی گفتند: در این نشست، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده که با همه طرفها و کشورها برای کاهش تنش در منطقه در ارتباط است.


درگیری شدید مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در جنین

- مبارزان فلسطینی در محله های مختلف شهر جنین در کرانه باختری با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و با مبارزان فلسطینی درگیر شدند.

 

این درگیری ها هم اکنون در محله های مختلف جنین به شدت ادامه دارد و تک تیراندازهای صهیونیست در پشت بام شماری از منازل این شهر موضع گرفته اند

بلومبرگ: آمریکا نگران عدم آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه است

بلومبرگ بامداد شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نگران عدم آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و گسترش درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: کاخ سفید نگران آن است که اسرائیل بعد از حمله طرحی برای غزه نداشته باشد.

این منابع همچنین گفتند که تیم بایدن نسبت به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شمال نوار غزه ابراز نگرانی کرده است.

ترامپ در حمایت جنایات صهیونیست‌ها: در کنار نتانیاهو و اسرائیل می‌ایستم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از آنکه بدلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو با موجی از واکنش‌های تند روبرو شد، اعلام کرد که در کنار «اسرائیل» و «بی بی» می‌ایستد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ جمعه در شبکه اجتماعی خودش یعنی «سوشال تروث» نوشت: در کنار اسرائیل می‌ایستم، در کنار بی بی (نتانیاهو) می ایستم.
ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش رابطه نزدیکی با نتانیاهو داشت اما در آخرین روزهای اقامتش در کاخ سفید از دست وی عصبانی شد، زمانی که نخست‌وزیر اسرائیل با بایدن تماس گرفت و (در حالی که رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز پیروزی رقیب‌اش را تقلبی می‌خواند) پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ علیه ترامپ را به وی تبریک گفت.
ترامپ هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز حزب‌الله لبنان را بسیار باهوش خواند و از نخست وزیر اسرائیل به دلیل فقدان آمادگی برای حمله حماس انتقاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی: یک هدف متعلق به حزب الله را بمباران کردیم

- ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن یک مرکز وابسته به حزب الله در جنوب لبنان خبرداد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، ارتش رژیم صهونیستی بامداد شنبه اعلام کرد که درپاسخ به نفوذ یک شئ ناشناس که مورد هدف قرار گرفت و در واکنش به شلیک به سوی یک پهپاد متعلق به ارتش اسرائیل، یک هدف متعلق به حزب الله را در جنوب لبنان بمباران کردیم.

غیرنظامیان همچنان مهمترین هدف بمباران های رژیم صهیونیستی

پیشتر رسانه ها از فعال شدن سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

ساکنان این مناطق اعلام کردند که صدای انفجارهای شدیدی شنیده اند ولی تاکون دلیل فعال شدن این سامانه ها و اهداف احتمالی آن ها خبری منتشر نشده است.

فعال شدن سامانه های دفاعی در شمال فلسطین اشغالی

سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل در شمال فلسطین فعال شد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، این سامانه ها به سوی اهدافی مجهول شلیک کرده اند.

ساکنان این مناطق صدای انفجارهای شدیدی شنیده اند ولی تاکون دلیل فعال شدن این سامانه ها و اهداف احتمالی آن ها خبری منتشر نشده است.

پیشتر نیز سامانه های پدافندی رژیم صهیونیستی در حیفا فعال شده بود.

سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» بارها بدون هیچ دلیلی فعال شده و اقدام به شلیک به سوی اهداف مجهول در آسمان کرده اند.

آلمان از آتش‌بس و ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه حمایت نکرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان از حمایت از درخواست‌ها برای آتش‌بس و ایجاد کریدور امن بشردوستانه در غزه خودداری کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، کریستین واگنر سخنگوی وزارت خارجه آلمان جمعه در پاسخ به این پرسش که آیا برلین از درخواست یونیسف برای آتش‌بس و ایجاد کریدور بشردوستانه در غزه حمایت می‌کند، گفت: اسرائیل طبق قوانین بین‌الملل حق دفاع از خود در مقابل حمله حماس را دارد

قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش‌بس فوری در فلسطین

منابع خبری روسیه گزارش دادند که این کشور قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد داده است که در چارچوب آن، آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برقرار شود.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس، روسیه در این قطعنامه، ‌خواهان برقراری این آتش‌بس به صورت طولانی‌مدت و احترام همه طرف‌ها به آن شده است.
در این قطعنامه پیشنهادی روسیه آمده است: تضمین راه حل درازمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها از راه های مسالمت آمیز امکان پذیر است.
بر اساس پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی روسیه، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت تمام خشونت ها و خصومت هایی که علیه غیرنظامیان انجام می شود را محکوم می کند.

بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه

مناطق مختلف نوار غزه زیر آتش بمباران هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی قراردارد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، جنگنده های رژیم صهیونیستی هم اکنون درحال بمباران محله های «الکرامه»، «بئرالنعجه»، «الشجاعیه»، «دیرالبلح» و «خانیونس» هستند.

توپخانه این رژیم نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش سنگین گرفته اند.

درجریان این حملات چند ساختمان مسکونی به طور کامل تخریب شده است و تلاش برای بیرون کشیدن زخمی ها و اجساد شهدا ادامه دارد.

کویت، تلاش صهیونیست ها برای کوچاندن فلسطینیان را محکوم کرد

وزیر خارجه کویت، مخالفت کامل و قاطع کشورش با اخراج ملت فلسطین از سرزمینشان را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه کویت شیخ «سالم عبدالله الجابر الصباح» اعلام کرد که کویت با درخواست اشغالگران اسرائیلی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه و ادامه کشتار و تخریب بی هدف زیرساخت های این منطقه که نقض همه قوانین بین المللی است مخالف است.

وی افزود: این تلاش ها و درخواست ها، به افزایش رنج های ملت فلسطین که هم اکنون از بمباران و محاصره ای رنج می برد که صدها کشته برجای گذاشته است، منجر می شود.

ایران ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت تهران در واکنش به تجاوزات این رژیم را رد کرد

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه افزایش هولناک جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه مصداق جنایات علیه بشریت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعای بی‌اساس مبنی بر دخالت خود در واکنش فلسطین به اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل را به طور قاطع و صریح رد می‌کند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت نوشت: مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نماینده رژیم اسرائیل خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۳/۷۴۲) تهیه شده است. نماینده رژیم اسراییل در نامه مزبور بار دیگر با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد جنایات شنیع جاری علیه مردم آسیب‌پذیر و بی‌دفاع فلسطین را توجیه و سرپوش بگذارد.

ادعای بایدن: آمریکا درحال تلاش برای رسیدگی به وضعیت بشردوستانه غزه است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنرانی خود در ایالت فیلادلفیا ادعا کرد که واشنگتن به شدت درحال تلاش برای رسیدگی فوری به وضعیت بشردوستانه غزه است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "سی ان ان", بایدن ادعا کرد: "ما نمی‌توانیم از این واقعیت غافل شویم که اکثریت قاطع فلسطینی‌ها هیچ ارتباطی با حماس ندارند. اما آن‌ها به دلیل اقدامات حماس رنج می‌برند. "
رییس جمهور آمریکا با این حال با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی افزود: «آمریکا اطمینان حاصل خواهد کرد که اسرائیل همه امکانات برای دفاع از خود را در اختیار دارد.»

ایران: آپارتاید اسرائیل، بیرحمی تکان دهنده دیگری به نمایش گذاشت

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی کشته شدن خبرنگار رویترز و زخمی شدن سایر خبرنگاران این خبرگزاری و نیز شبکه الجزیره و خبرگزاری فرانسه گفت: آپارتاید اسرائیل در اقدامی وحشیانه، بار دیگر بیرحمی تکان دهنده ای به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا از نیویورک، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد: آپارتاید اسرائیل در اقدامی وحشیانه، بار دیگر بی‌رحمی تکان‌دهنده‌ای از خود به‌نمایش گذاشت و روزنامه‌نگار رویترز را کشت و پنج نفر دیگر از شبکه الجزیره، رویترز و خبرگزاری فرانسه را مجروح کرد.

دبیرکل سازمان ملل: وضعیت در غزه به شکل خطرناکی بحرانی شده است

پس از دستور رژیم صهیونیستی به بیش از یک میلیون ساکن شمال غزه برای خروج به جنوب این منطقه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه گفت که وضعیت غزه «به شکل خطرناکی بحرانی شده است.»

به گزارش جمعه شب ایرنا از "سی ان ان", گوترش پیش از جلسه پشت درهای بسته شورای امنیت با موضوع فلسطین به خبرنگاران گفت: حملات هولناک حماس به اسرائیل که شنبه گذشته منجر به کشته شدن بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد، بمباران شدید غزه را به دنبال داشت که تاکنون یک هزار و ۸۰۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
وی افزود: پس از چند روز حملات هوایی، نیروهای دفاعی اسرائیل به فلسطینیان در شهر غزه و اطراف آن دستور داده‌اند تا به سمت جنوب این سرزمین حرکت کنند. انتقال بیش از ۱ میلیون نفر در یک منطقه جنگی پرجمعیت به مکانی بدون غذا، آب یا محل اقامت، درحالی که تمام این منطقه تحت محاصره است، بسیار خطرناک است و در برخی موارد، امکان پذیر نیست

سازمان ملل: غزه در حال تبدیل شدن به یک جهنم است

درمیان گزارش‌ها مبنی بر فروپاشی سیستم سلامت در غزه و قوت گرفتن احتمال حمله زمینی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، سازمان ملل روز جمعه هشدار داد که غزه در حال تبدیل شدن به یک "جهنم" است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "رویترز", سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند. " اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود. "
سازمان ملل و سازمان‌های امدادی هشدار داده‌اند که ضرب الاجل "غیرممکن" است و به صدمات گسترده غیرنظامی منجر خواهد شد.

موج جدید حملات موشکی مقاومت به تل آویو

همزمان با جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، موج جدیدی از حملات موشکی مقاومت به تل آویو انجام شد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، با ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان ساکن نوار غزه، تل آویو، گوش دان، ریشون لتسیون و هرتزلیا هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت.

رسانه های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل آویو و مناطق اطراف آن خبر می دهند

شمار شهدای غزه به هزار و ۹۰۰ نفر رسید

شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به یکهزار و ۹۰۰ شهید افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از رسانه های فسلطینی، وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین گزارش اعلام کرد تعداد شهدای بمباران های رژیم صهیونیستی به یکهزار و ۹۰۰ نفررسیده است که ۶۱۴ نفر از آن ها کودک و ۳۷۰ نفر زن هستند.

براساس این گزارش، هفت هزار و ۶۹۶ نفر نیز تاکنون در بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات تاکنون ۱۵ عضو کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۲۳ آمبولانس نیز هدف قرار گرفته و از خدمت خارج شده است.
با از دست رفتن امکانات و توان درمانی و دارویی و پرشدن همه تخت های بیمارستانی، ناقوس خطر در بخش بهداشت و درمان به صدا درآمده است.

بمباران بیمارستان کودکان غزه با فسفر سفید

رژیم صهیونیستی بیمارستان کودکان غزه را با بمبهای حاوی فسفر سفید هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، جنگنده های رژیم صهیونیستی بیمارستان کودکان «شهید محمد الدره» درشرق نوار غزه را با بمب های حاوی فسفر سفید بمباران کرد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: بیمارستان کودکان غزه پس ازحمله با فسفر سفید تخلیه شده است.

تجمع حامیان فلسطین در قلب نیویورک همزمان با حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی

همزمان با حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و همراهی اش با وقوع جنایت های هولناک در نوار غزه در پی ناتوانی در عملیات طوفان الاقصی، صدها تن از حامیان فلسطین در تایمز اسکوئر منهتن نیویورک در حمایت از فلسطینی ها راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، این تجمع عصر جمعه‌ به وقت محلی با حضور نیروهای امنیتی و پلیس نیویورک در خیابان ۴۲ منهتن و همزمان با دومین جلسه شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته برگزار شد. تجمع کنندگان شعار آزادی فلسطین، عدالت و پایان حمایت ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل را یکصدا سر میدادند و جمعیت زیادی از ساکنان نیویورک علاوه بر تظاهرات کنندگان در حال فیلمبرداری و تماشای این تظاهرات در قلب منهتن هستند.

ادعای نتانیاهو: جنگ را تا از بین بردن حماس ادامه می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: هنوز در ابتدای جنگ هستیم و این نبرد را تا پیروزی و ازبین بردن حماس ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو جمعه شب افزود: حماس را نابود خواهیم کرد، این کار طول خواهد کشید ولی ما پیروز خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بلایی که برسرمان آمد را فراموش نمی کنیم و اجازه نمی دهیم دنیا این فاجعه را فراموش کند.

روسیه: آمریکا از آب گل آلود ماهی نگیرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا نباید در رابطه با تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل "از آب گل آلود ماهی بگیرد. "

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"ریابکوف گفت: "مطمئناً ما با قربانیان این درگیری ابراز همدردی می‌کنیم. ما معتقدیم که وضعیت بسیار دشوار است و از واشنگتن می‌خواهیم که در آب‌های گل آلود ماهیگیری نکند. واشنگتن عادت به انجام این کار در هر شرایطی دارد. "
او تاکید کرد که با توجه به تشدید درگیری ها، احتمال بی‌ثباتی بیشتر در منطقه "بسیار زیاد" است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه را محکوم می‌کنیم که از بسیاری جهات منبع اصلی درگیری‌های مسلحانه کنونی است.

عربستان باردیگرحمله به غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد

عربستان با تلاش ها برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از غزه مخالفت و ادامه حمله به غیرنظامیان بی گناه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از سرانه های عربستان، وزارت خارجه این کشور جمعه شب در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست، برای توقف فوری حمله به غیرنظامیان و بروز یک فاجعه انسانی و تامین احتیاجات و نیازهای دارویی ساکنان غزه اقدام کند.

وزارت خارجه عربستان، محروم کردن ساکنان غزه از نیازهای ابتدایی خود را نقض قوانین بین المللی دانست که بر عمق بحران می افزاید.

عربستان خواستار پایان محاصره غزه، خارج کردن زخمی ها، پایبندی به قوانین بین المللی و انسانی و پیشبرد روند صلح برای تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

کاخ سفید: نشانه‌ای از پیوستن سایر بازیگران به مناقشه اسرائیل و حماس وجود ندارد

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سایر بازیگران به دنبال پیوستن به "مناقشه اسرائیل و حماس" و گسترش درگیری‌های جاری هستند، وجود ندارد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "رویترز" جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: هیچ بازیگر خارجی دیگری برای گسترش و تعمیق این درگیری تمایل یا آمادگی نشان نداده است.
به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که "کل جمعیت غزه در شمال این منطقه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند. " اما سخنگوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده است هر گونه ضرب الاجل "ممکن است رعایت نشود. "

روسیه: مسکو و تهران برای صلح در خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند

وزارت خارجه روسیه روز جمعه پس از دیدار میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه و کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو اعلام کرد که مسکو و تهران برای صلح در خاورمیانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "تاس", در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: دو طرف در گفتگوهای خود، به موضوعات مهم منطقه‌ای پرداختند و بر اوضاع در نوار غزه و اطراف آن توجه کردند. آن‌ها بر لزوم توقف سریع حملات برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و خشونت علیه غیرنظامیان تاکید کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آن‌ها بر تمایل دو کشور برای هماهنگی تلاش‌ها به منظور یافتن راه حل‌های موثر برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند.

حزب الله: حمله به خبرنگاران بی‌پاسخ نمی‌ماند

حزب الله لبنان اعلام کرد که کشتن شهروندان لبنانی و شهروندان خارجی ساکن در لبنان بی پاسخ نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا از شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به خودرو حامل خبرنگاران را محکوم و اعلام کرد که این جنایت زشت در به قتل رساندن شهروندان لبنانی و اتباع دیگر کشورها در خاک لبنان توسط رژیم صهیونیستی و هرگونه تجاوز به امنیت ملت و کشور، بدون پاسخ و مجازات مناسب باقی نمی ماند.

در این بیانیه آمده است: این جنایت رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت هایش درباره رسانه ها در غزه و کشتار اصحاب رسانه برای جلوگیری از انتقال تصاویر تجاوزهای وحشیانه است.

سفیر فلسطین: اجازه نمی‌دهیم «نکبت» دوباره تکرار شود

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن طی سخنانی در جلسه‌ با حضور اندیشمندان، مدیران سازمان‌های حقوق بشری، وکلا و شماری از نمانیدگان پارلمان انگلیس تصریح کرد که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد که مصیبت سال ۱۹۴۸ میلادی دوباره تکرار شود.

‌حسام زملط اظهار داشت که این جلسه برای انتقال پیام به فلسطینیان در غزه، قدس، کرانه باختری و سایر نقاط جهان است که «شما تنها نیستید. اینجا کسانی هستند که صدای آن‌ها بلند و رسا است و اجازه نخواهند داد که حوادث ۱۹۴۸ دوباره تکرار ش

در آستانه جنایتی هولناک؛ هشدار سازمان ملل: منابع ما درغزه به زودی پایان می یابد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در آستانه جنایت هولناک دیگر رژیم اشغالگر قدس و وقوع فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه در پی ناتوانی این رژیم در برابر عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرد: همکاران ما اطلاع داده اند که منابع سازمان ملل برای نوار غزه به زودی پایان می یابد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران گفت: لازم است مقامات اسرائیل از همه غیرنظامیان در پناهگاه های آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) از جمله مدارس محافظت کنند.

خبرنگار سی‌ان‌ان: باید بیشتر دقت می‌کردم، متاسفم!

خبرنگاری که خبر دروغ سر بریدن کودکان توسط مبارزان فلسطینی را منتشر کرده بود، حالا ابراز تاسف کرده و گفته باید در انتخاب کلمات بیشتر دقت می‌کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرنگار و مجری شبکه سی ان ان آمریکا برای انتشار خبر کذب سر بریدن کودکان توسط جنبش مقاومت حماس عذرخواهی کرد و گفت که رژیم اسرائیل اعلام کرده است که نمی تواند ادعای دفتر بنیامین نتانیاهو مبنی بر سر بریدن کودکان را تایید کند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که در جریان درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، تمام توان خود را برای تحریک احساسات و افکار عمومی جهان در حمایت از رژیم اشغالگر قدس بسیج کرده است، خبر کذب سر بریدن کودکان توسط حماس را در بخش خبری زنده خود منتشر کرد.

آمریکا: اسرائیل قبل از صدور هشدار برای تخلیه غزه با ما مشورت نکرده است

جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا همزمان با هفتمین روز از درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و اقدام این رژیم برای جنایت در نوار غزه در پی ناتوانی از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که اسرائیل در تعیین ضرب‌الاجل و صدور هشدار برای تخلیه ساکنان شمال نوار غزه با ما رایزنی و مشورت نکرده است.

به گزارش ایرنا از نیویورک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۱ مهرماه جاری برغم حمایت واشنگتن از جنایات رژیم اشغالگر قدس و تجهیز این رژیم در پی وحشت از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی مدعی شد: ما نگران افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان هستیم و در حال کار برای پیدا کردن یک مسیر امن برای خروج از غزه هستیم.

سفارت ایران در دانمارک: قضیه فلسطین تنها با پایان دادن به اشغال‌گری قابل حل است

سفارت کشورمان در دانمارک روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات غزه تصریح کرد: مساله فلسطین تنها با پایان دادن به اشغالگری، مجاب نمودن رژیم صهیونیستی بر توقف سیاست‌های توسعه طلبانه خود و احقاق حقوق حقه و ذاتی مردم فلسطین، قابل حل است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: اسرائیل از زمان اعلان جنگ به غزه در روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳، با نقض آشکار قوانین بین المللی، غذا، دارو، آب، سوخت و برق را به منطقه تحت محاصره غزه قطع کرده و نیروهایش بمباران هولناکی را با هدف گرفتن، از جمله، مناطق غیرنظامی، آغاز کرده اند.

بیانیه یادشده می‌افزاید: در طول شش روز مرگ و ویرانی بی امان، حدود ۶ هزار و ۶۰۰ بمب به وزن بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن بر روی اهداف غیرنظامی غزه فروریخته شده که منجر به کشته شدن بیش از یک زهار و ۵۰۰ نفر از جمله ۵۰۰ کودک و ۲۶۷ زن، و همچنین ۱۲ نفر از کارکنان سازمان ملل شده است. نزدیک به ۲۵ آمبولانس منهدم شده و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شده اند. بیمارستان‌ها مملو از کشته و زخمی و در حال تبدیل شدن به سردخانه هستند.

آمریکا تمام قد پشت اسرائیل برای جنایت در غزه؛ بلینکن: اسرائیل حق دفاع ازخود را دارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) در پی جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، در قطر به سر می برد، با حمایت همه جانبه از رژیم اشغالگر قدس گفت: اسرائیل حق و وظیفه دارد از مردم خود دفاع کند و اطمینان یابد آنچه روز شنبه(هفتم اکتبر) اتفاق افتاد، تکرار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، وزیر خارجه دولت بایدن که در قطر به سر می برد، در یک نشست خبری با حضور همتای قطری خود مدعی شد: که این کشور با مقامات اسرائیلی و سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی «برای ارائه کمک به غیرنظامیان در غزه» همکاری می‌کند و از اسرائیل خواست تا «هر اقدام احتیاطی ممکن را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان» انجام دهد.

بلینکن در حالیکه واشنگتن همه جانبه رژیم اسرائیل را در پیشبرد طرحها و جنایاتش همراهی می کند، مدعی شد: «ما اذعان می کنیم که بسیاری از خانواده‌های بی گناه فلسطینی در غزه در رنج هستند و غیرنظامیان فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. ما از نابودی زندگی بیگناهان - اسرائیلی، فلسطینی، یهودی، مسیحی، مسلمان و همچنین غیرنظامیان از هر مذهب و ملیتی ناراحتیم.

حزب‌الله: پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم

تهران-ایرنا- حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی چند پایگاه این رژیم را هدف قرار داده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزهای عصر امروز رژیم صهیونیستی به برخی مناطق در جنوب لبنان، مبارزان مقاومت اسلامی با اسلحه مناسب و به طور مستقیم پایگاه های صهیونیستی العباد، مسکفعام، رامیا و جل العلام را هدف قرار دادند.

این جنبش اعلام کرد که در این حملات ضربات سختی به رژیم صهیونیستی وارد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha