افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

شیراز - ایرنا - سفر دور دوم و ۲ روزه دولتمردان سیزدهم به سرزمین تاریخ و فرهنگ وعلم و ادب(فارس) را باید سرآغاز تحول و فصلی جدید از تحولات زیربنایی در حوزه های گوناگون در این خطه پهناور دانست؛ سفری که به نظر می رسد با بینش و برنامه ریزی بهتر ، عمیق تر و نیازسنجی درست توام بود و به بسیاری از مطالبات دیرینه مردمان این دیار پاسخ مثبت خواهد داد.

سفر متفاوت دوم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای هدفمند، امیدبخش، کم هزینه و تحول زای خود روزهای بیستم و بیست و یک مهرماه ۱۴۰۲ میهمان مردمان خطه زرخیز فارس با ۳۷ شهرستان و با وسعت ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع بود.

حضور عادلانه

استان فارس همواره و به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران بیش از آنکه محروم و توسعه نیافته و فاقد شاخص های توسعه ای قلمداد شود از عدم توازن منطقه ای رنج می برد و این عدم تعادل و ناهمگنی در توزیع و توسعه امکانات و شاخص های توسعه ای در سطح شهرهای مختلف استان قابل مشهود است.

فاصله بین مناطق برخوردار با مناطق کمتربرخوردار آن بسیار فاحش است و مردمانش بیش از آنکه به رفع کمبودها و دغدغه ها و مشکلات بیندیشند خواستار رفع برخی نگاه های تبعیض آمیز در حوزه های گوناگون هستند.

همین چالش و فاصله فاحش منطقه ای و گستردگی و پراکندگی مناطق مختلف و دوری مسافت بین شهرستان های ۳۷ گانه باعث شده بود تا بسیاری از این شهرها از حضور دولتمردان در سفرها و دیدارهای استانی وزرا محروم باشند.

این چالش حتی در دور نخست سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۰ نیز تا حدودی قابل ملموس بود و حتی نگرانی های مردم برخی مناطق را نیز به دنبال داشت.

نکته حائز اهمیت در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت مردمی سیزدهم این بود که با وجود وسعت پهناور این استان اما با تاکید آیت الله ریسی هیچ منطقه و شهرستانی نبود که میزبان یکی از ورزا و یا معاونان و نماینده های ویژه رئیس جمهور نباشد.

موضوعی که در البته در مصاحبه ها فحوای کلام مردم بسیاری از مناطق فارس از جمله در شهرهای جنوبی و یا شهرستان ممسنی که میزبان ویژهآیت الله رئیسی بود نیز بارها شنیده شد و شهروندان و مسئولان شهرستانی از این اقدام دولت سیزدهم ابراز خوشحالی کردند.

ارمغان سفر نخست/ بهره برداری از ۷۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی

رصد و بررسی سفرهای استانی رییس جمهور و دولتمردان سیزدهم نشان می دهد که آیت الله رییسی با برنامه و شناخت و اشراف کامل بر مشکلات و چالش های فراروی و متناسب با هر منطقه و اقلیمی به دنبال شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نهفته و البته کاهش دردها و معضلات انباشت شده در این مناطق از گذشته های دور است.

نگاهی به آثار و نتایج مثبت و امیدبخش مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور والبته آن افق روشنی که آیت الله رئیسی در مجموع برداشت ها و شناسایی ظرفیت های بالقوه برای استان فارس ترسیم کرده بود، نشان می دهد که وضعیتی امیدوارکننده از اجرای پروژه ها و مصوبات سفر در حوزه های گوناگون برای این استان اتفاق افتاده است.

۷۰ (همت) معادل ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش های مختلف در سفر دور دوم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان پهناور فارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح ها که برخی ها سالیان متمادی به دلیل کمبود اعتبار راکد و غیرفعال وتبدیل به رویایی برای شهروندن فارس شده بودند هم اینک به برکت سفر نخست رئیس جمهور و تزریق اعتبارات به بهره برداری رسیدند.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

ایجاد شبکه مویرگی و اطلاع رسانی هدفمند

راه اندازی اتاق خبر و تشکیل تیم اطلاع رسانی و ایجاد شبکه مویرگی از روابط عمومی های اداره های مختلف و رسانه ها نیز یک ابتکار جالب و اقدامی قابل تحسین در سففر دورم دوم رئیس جمهوری به خطه فارس بود که نباید و نمی توان به آسانی از نقش و تاثیر مثبت آن در روان سازی و تسهیل گری جریان اطلاع رسانی در این سفر از آن گذشت.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

این اتاق خبر و تشکیل تیم مویرگی باعث شد نه تنها در جریان سازی خبری و اطلاع رسانی سریع، به موقع و هدفمند برنامه های شخص رئیس جمهور موثر بود بلکه بسیاری از خبرهای امیدبخش ، افتتاحیه ها و برنامه ها و دیدارهای عمومی و مردمی وزرا و نماینده های رئیس جمهور در شهرستان ها و دورترین مناطق این استان را نیز پوشش مناسب داد.

این ابتکار البته از چشمان تیزبین تیم اطلاع رسانی دولت سیزدهم مغفول نماند و سپهر خلجی رئیس و صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری با حضور در ایرنا مرکز فارس و بازدید از اتاق خبر و دیدار صمیمی با اعضای این شبکه مویرگی مراتب قدردانی خود را از این کار جدید و در خور ابراز داشتند و اعلام کردند که این مهم را به عنوان یک الگو در سفرهای آینده و دیگر استان های کشور عملیاتی خواهند کرد.

شهرستان های ۳۷ گانه میزبان وزرا

شماری از وزرا و معاونان رییس جمهور به عنوان نمایندگان ویژه آیت الله رییسی به شهرستان‌های مختلف استان فارس و در جریان دومین سفر استانی به این خطه سفر کردند و ضمن دیدارهای عمومی با مردم از نزدیک در جریان برخی مشکلات و دغدغه های آن مناطق نیز آشنا شدند و پروژه های بزرگ عمرانی و اقتصادی را نیز افتتاح کردند.

شهرستان‌های استهبان، نی ریز و بختگان میزبان «داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور» بودند.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

واحد تولید انواع شمش و بیلت فولادی نی ریز، واحد تولیدی کنسانتره کرومیت و فروکروم در نی ریز، واحد تولیدی کنسانتره کرومیت و فروکروم و منگنز فرو آلیاژ رباط در استهبان و واحد تولیدی دانه بندی مصالح ساختمانی شرکت آمیا پارس در بختگان به دست معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

«بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در شهرستان‌های فسا، داراب و زرین به دیدار مردم این شهرستانها رفت .

«علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاطت محیط زیست کشور» مهمان شهرستان های نی ریز و شیراز بود و در این سفر از پارک ملی بمو و اراضی شهرک بوستان و گلستان در شیراز، دریاچه بختگان و تالاب کمجان در شهرستان بختگان نیز بازدید کرد.

«امیرحسین قاضی زاده، هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» نیز با خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان فارس دیدار و نشست خواهد داشت.

«حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی» نیز در شهرستان خنج، گراش و اوز برای بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها حضور پیدا کرد.

«روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رئیس جمهور» به شهرستان لارستان و جویم در جنوب استان فارس سفر کرد و در آنجا چندین طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی از جمله طرح گاز رسانی به سه هزار و ۶۰۰ خانوار جویم و برج علم و فناوری لارستان را افتتاح کرد.

«محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» نیز در سفر هیات دولت به فارس حضور در شهرستان زرقان حضور یافت و دیدارهای عمومی با مردم این منطقه داشت.

«سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور» مهمان مردمان شهرستان سپیدان ، «علی اکبر محرابیان وزیر نیرو» نیز به شمال استان فارس و شهرستان‌های آباده و خرم بید سفر کر.

مردمان سروستان، خرامه و کوار نیز میزبان «عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت» در دومین سفر هیات دولت به فارس بودند.

«جواد اوجی وزیر نفت» نیز در شهرستان‌های لامرد و مهر سفر کرد و چندین ططزح مهم حوزه نفت و انرژی را افتتاح کرد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی سیگلو لامرد با ۱۶۰ هزار میلیارد ریال

افتتاح واحد پالایشگاهی پتروپیمان دانا در مهر و بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی در سطح استان هدیه های سفر ویژه رئیس جمهور به فارس در شهرستان لامرد و مهر و توسط اوجی تقدیم مردمان این مناطق شد.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

عملیات اجرایی ابرپروژه پتروشیمی سیگلوشهرستان لامرد با میزان سرمایه گذاری افزون بر۱۶۰ هزار میلیارد ریال امروز جمعه در جریان سفر استانی دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس و در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این ابرپروژه در زمینی به مساحت هزار مترمربع کلنگ زنی شد و قرار است که در سه فاز و ظرف چهار سال به بهرداری برسد، با افتتاح آن برای بیش از ۳۵۰ نفر مستقیم شغ پایدار و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کند.

شهرستان‌های کازرون و کوه چنار در غرب استان فارس نیز میزبان «عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» بودند.

«کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان» در شهرستان‌های شیراز، لارستان و اوز حضور یافت و در آنجا ضمن دیدارهای عمومی و حضور بین ورزشکاران و جوانان چندین سالن و طرح مهم ورزشی را نیز افتتاح کرد.

«محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» در سفر هیات دولت در فارس به شهرستان‌های کازرون و ممسنی سفر کرد.

اسماعیلی در سفر به این شهرستان ها با حضور در جلسه شورای اداری و نشست با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین دیدارهای عمومی با مردم از نزدیک در جریان مشکلات و چالش های مختلف این منطقه آشنا شد.

«محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی» به شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت سفر و از چند کارخانه و واحدهای تولیدی نطقه بازدید کرد.

شهرستان‌های اقلید، سرچهان و بوانات نیز در دومین سفر هیات دولت در فارس میزبان «رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش» بودند.

«مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی» نیز ضمن حضور در آیین افتتاح بزرگترین پروژه آزادراهی کشور شیرز به اصفهان در شهرستان اقلید حضور یافت و دیدارهای عمومی با مردم منطقه داشت.

«احمد وحیدی، وزیر کشور» در دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به فارس حضور در شهرستان‌های شیراز، فیروز آباد و فراشبند حضور یافت.

انیسه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی عضو شورای هماهنگی ارتباط با حوزه و روحانیت نیز در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

پیشرفت ها و گشایش های خوب

رئیس جمهور اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب شیراز و جلو دوربین اعلام کرد که در این سفر تصمیم ها و برنامه های خوبی برای توسعه استان فارس پیش بینی کرده و پیشرفت ها و گشایش های خوبی برای استان رقم خواهد خورد.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

آزادراه شاهچراغ؛ ابر پروژه ایران

با توجه به موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عبور کُریدورهای شمال - جنوب و شرق به غرب از این کشور، توسعه و تکمیل کُریدورهای آزادراهی به‌منظور افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت کالا و مسافر منطقه امری ضروری تلقی می‌شود.

از همین رو کُریدور آزادراهی شمال - جنوب کشور با هدف ارتباط دریای خزر به خلیج فارس طراحی و در دست اجراست. این کُریدور از بندرانزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی می‌شود.

افق های تازه؛ سفر رئیسی به فارس از آزادراه شاهچراغ

آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۳۷۰ کیلومتر بخشی مهم از کُریدور آزادراهی شمال - جنوب است که نقش هدایت ترانزیت را از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس عهده‌دار است.

این آزادراه به‌عنوان مسیری میان‌بُر، ۲ مرکز مهم استان را به هم متصل می‌کند از این رو با توجه به کاهش چشمگیر طول مسیر و زمان سفر، نقش به‌سزایی در کاهش مصرف سوخت ایفا می‌کند.

همچنین با توجه به مشخصات فنی بالای این محور نسبت به جاده قدیم، سبب افزایش ایمنی سفر و کاهش سوانح رانندگی در این بخش از کُریدور شده است و از سوی دیگر با توجه به وجود دو قطب گردشگری اصفهان و شیراز در این محور، بهره‌برداری از این آزادراه در توسعه صنعت ایرانگردی و گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود.

عملیات اجرایی آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه‌ریزی شد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد. همچنین قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ‌ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز - سپیدان متصل می‌شود.

بخش دیگر این آزادراه از ایزدخواست تا اصفهان به طول حدود ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل شهرضا - سه‌راهی مبارکه - ایزدخواست در دست مطالعه است و طبق برنامه زمانی تعیین شده، عملیات اجرایی آن به‌ زودی آغاز خواهد شد. هم‌اکنون با اتمام عملیات اجرایی قطعات یک تا ۶ این آزادراه، شاهد بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر از آزادراه شیراز - اصفهان، حدفاصل شیراز – ایزدخواست خواهیم بود.

در مجموع از برکات اجرای طرح می‌توان به تکمیل کُریدور شمال - جنوب منطبق بر شبکه بزرگراهی آسیایی، کاهش مسافت ۱۳۴ کیلومتر فاصله شیراز تا اصفهان، افزایش ایمنی سفر، کاهش ۵۵۰ نفر کشته و مجروح در سال، صرفه‌جویی اقتصادی ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال، کاهش مصرف سوخت ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش زمان سفر۱۲۰ دقیقه، کاهش خسارات سوانح ۳,۱۲۰ میلیارد ریال، استفاده از رؤسازی بتنی برای اولین بار در کشور، رونق گردشگری عبور از مناطق زیبای شمال غربی استان فارس اشاره داشت.

دیدارهای مردمی از اهداف اصلی سفر به استان ها

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت دیدارهای چهره به چهره با مردم در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود که این موضوع نشان دهنده نگاه مردمی رییس دولت سیزدهم است.

رییس جمهور تاکید کرد: دیدارهای مردمی مانند حضور در جمع هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان از دیگر برنامه های محوری سفر ۲ روزه به استان فارس است که برای دریافت مستیم دردل های اقشار مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در سفر نخست به استان فارس به علت شیوع ویروس کرونا دیدار با مردم کمرنگ بود تاکید کرد:تلاش شده در این سفر وجه دیدارهای چهره به چهره افزایش یابد تا زمینه رسیدگی به مشکلات مردمی بهتر فراهم شود.

دیدار با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)

رئیس جمهور همچنین با جمعی از خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) دیدار کرد.

آیت الله رئیسی در این دیدار، جنایات تروریسم تکفیری را امتداد تاریخی دشمنی دشمنان خدا با اهل ایمان دانست و افزود: نام شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همواره برفراز و فراموش ناشدنی است.

وی ادامه داد: از خودگذشتگی و ایثار شهدا و خانواده آنها مسوولیت دولتمردان را مضاعف کرده و امیدواریم با دعای خیر خانواده معزز شهدا بتوانیم رسالت خود در گره‌گشایی و رفع مشکلات کشور را به سرانجام برسانیم.

حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد.

حضور رییس جمهور در جمع دانشگاهیان

حضور رییس جمهور در جمع جامعه دانشگاهی از واپسین برنامه های پیش از ظهر نخستین روز سفر هیات دولت به استان فارس بود که حکایت از نگاه ویژه دولتمردان به جوانان دارد.

ورود رییس جمهور به این آیین با تشویق پیاپی دانشجویان همراه شد که این واکنش جلوه ای از همراهی و عشق جوانان به مسوولان خدمتگذار است .

آیت الله رئیسی بر حسب رویکرد، منش و نگاه همیشگی خود امروز هم در این آیین دوباره تاکید داشت که می خواهد متکلم وحده و تنها گوینده و سخنران صرف مراسم نباشد و انتقادها، گلایه ها، حرف ها و دردل های جوانان و دانشجویان را بشنود.

دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه سطح یک از دانشگاه‌های قدیمی و مهم کشور است و برگزاری مراسم سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با حضور رییس جمهور نویدبخش توجه رییس دولت سیزدهم دانشگاه‌های نقاط مختلف کشور است.

رئیس جمهور در پی بازدید خود از این نمایشگاه از ۲ اثر صنایع دستی فاخر شیراز نیز رونمایی کرد؛ آثاری در نوع خود بی‌نظیر که حاصل هنرمانیی سرانگشتان هنرمندان شیراز با استخوان و چوب و چسب بود.

بازدید رییس جمهور از نمایشگاه ۳۵ رشته صنایع دستی شاخص فارس

شیراز را به خاتم‌های استخوان‌دارش می‌شناسند، به کاشی‌های هفت‌رنگی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، فارس را هم به شهرهای جهانی صنایع‌دستی‌اش؛ برای همین بود که رئیس‌جمهور یکی از برنامه‌های نخستین روز از سفر خود به این استان را به بازدید از غرفه‌های صنایع دستی اختصاص داد.

یکی از این آثار ماکت خاتم از مسجدالنبی بود؛ حاصل تلاش‌های ۱۳ ساله مسعود شیرازی فرد که در ابعاد ۲ متر در سه متر ساخته شده است.

به گفته بهزاد احمدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس، در این اثر کم نظیر خاتم غیر از این هنر از هفت هنر صنعت دیگر مانند خراطی، معرق، گره‌چینی نیز بهره‌گرفته شده است.

دیگری آرامگاه حافظ ساخته شده از خاتم بود، حاصل مهارت و تلاش استاد چیره دست رسول مردانی بلداجی که به ارتفاع ۲ متر ساخته شد و در یادروز حافظ با دستان رئیس جمهور سیزدهم رونمایی شد.

دولت و ملت در شاهچراغ

حضور رئیس جمهور در حرم مطهر امین ولایت( شاهچراغ یکی از برنامه های مهم و ویژه رئیس جمهور به استان فارس در روز نخست بود.

حرم مطهر شاهچراغ در شیراز و خیابان‌های اطراف آن مملو از مردمی بود که برای استقبال از رئیس جمهور آماده بودند. در ادامه برنامه‌های سفر سید ابراهیم رئیسی به فارس، وی با حضور میان مردم خود را به حرم شاهچراغ شیراز رساند و در میان اجتماع چندهزار نفری مردم شرکت کرد.

رئیس جمهور: نیروهای متخصص، مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور هستند

رئیس جمهور نیروهای متخصص و کارآمد را در کنار تجهیزات به روز و فناور مهمترین سرمایه نظام سلامت کشور دانست و گفت: حال که حوزه سلامت کشور نام‌آور و سرآمد شده باید در جهت حفظ و ارتقا این جایگاه بکوشیم تا از رقبا عقب نمانیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از نخبگان جامعه پزشکی استان فارس در شیراز افزود: خدمات و زحمات جامعه پزشکی کشور به ‌ویژه پزشکان استان فارس در جهت ارتقاء رتبه علمی و پزشکی کشور قابل تقدیر و تجلیل است.

وی، با ارائه پیشنهاد تاسیس مرکز درمان اوتیسم در استان فارس، به نقش پزشکان و متخصصان این استان در ارتقای نظام سلامت کشور اشاره و بر ضرورت توسعه توانمندی‌های استان فارس در حوزه پزشکی به سایر نقاط کشور تاکید کرد.

تلاش مجاهدانه برای عمران و آبادانی کشور پیام مشخص مردم است

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در اجتماع مردم شیراز با تقدیر از حضور چشمگیر شهروندان گفت: تلاش مجاهدانه برای عمران و آبادانی ایران اسلامی و خدمت بیشتر به مردم وفادار و قدرشناس پیام مشخص مردم است.

رییس جمهور: شعر حافظ پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه بشریت دارد

آیت الله سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی گفت: شعر حافظ پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها بهمراه دارد.

تامین آب و برق برای رونق تولید و توسعه زیرساخت‌ها به جد دنبال می شود

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در مراسم افتتاح طرح‍های آب و فاضلاب فارس با بیان اینکه آب و برق از زیرساخت‌های جدی برای رونق تولید و توسعه یافته‌گی است، گفت: اگر آب و برق تأمین نشود هم زندگی مردم دچار مشکل می‌شود و هم شاهد توسعه یافتگی ناقص خواهیم بود ، تامین آب و برق برای رونق تولید و توسعه زیرساخت‌ها بطور جدی دنبال می شود.

دیدار صمیمی رئیس جمهور با کارگران صنعت آب و برق استان فارس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در دومین دور سفر استانی خود به استان فارس علاوه بر بهره برداری از چندین طرح بزرگ و کارآمد از نزدیک با کارگران طرح های خط انتقال آب و تامین و انتقال برق دیدار کرد و به آنان خدا قوت گفت.

افتتاح طرح های آب و برق استان فارس با حضور رییس جمهور

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در دومین دور سفر استانی خود به استان فارس علاوه بر بهره برداری از چندین طرح بزرگ و کارآمد از نزدیک با کارگران طرح های خط انتقال آب و تامین و انتقال برق دیدار کرد و به آنان خسته نباشید گفت.

بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه آب و خاک

همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان فارس پروژه‌های قابل‌توجهی در حوزه آب و فاضلاب به بهره‌برداری رسید که پروژه آبرسانی به شهر شیراز از مهمترین پروژه‌ها در این بخش بود.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در رابطه با طرح آبرسانی به شهر شیراز گفت: همزمان با رشد روزافزون جمعیت و گسترش سایر تأسیسات زیربنایی و توسعه شهری در ۲۵سال اخیر و احتمال آلودگی و کاهش آب سطح سفره آبهای زیرزمینی و به منظور تأمین آب شرب شهر شیراز و انتقال سه مترمکعب درثانیه و ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در سال برای جمعیت ۲میلیون نفری شیراز از منابع سطحی دریاچه سد درودزن قرارداد تأمین، ساخت خط لوله، تأسیسات ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه، تونل و مخازن ذخیره با قرارگاه خاتم‌الانبیاء منعقد شده که فعالیت‌های تدارکاتی و اجرایی براساس قرارداد مبادله شده جهت طرح آبرسانی به شهر شیراز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی در رابطه با جزییات این طرح گفت: این طرح شامل ۷۸کیلومتر خط انتقال با لوله‌های فولادی به قطر یک هزار و ۶۷۶، یک هزار و ۸۰۰، یک هزار و۶۰۰، یک هزار و ۶۷۶ و یک هزار و ۴۰۰میلیمتر، یک ایستگاه پمپاژ شامل پنج دستگاه الکترو پمپ (۴+۱) با فشار ۲۵۰ متر، یک باب تصفیه‌خانه به ظرفیت سه مترمکعب درثانیه، چهار هزار و ۴۲۲ متر تونل لوله‌بر، ایستگاه پست برق ۶۶ به ۳/۶ کیلوولت، سه مخزن ذخیره بتنی شهری جمعاً به ظرفیت ۶۰هزارمترمکعب که آب تصفیه شده است که به وسیله جریان ثقلی و پمپاژ از محل تأمین به شهر شیراز انتقال می‌یابد.

بهره‌برداری از ۱۳ طرح تأمین و انتقال برق فارس در سفر رییس‌جمهور

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اعلام کرد: همزمان با دومین دور سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس از ۱۳ طرح تأمین و انتقال برق به ارزش ۱۲۶۳ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

یدالله حقیقی روز جمعه با تشریح جزییاتی از طرح‌های دومین دور سفر رییس جمهور اظهار کرد: بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ نیروگاه کازرون(ترانس اول) به همراه تعویض هشت دستگاه کلید سکسیونر ۶۶ کیلوولت از جمله طرح‌های این سفر است که برای اجرای آن ۶۶.۷ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری شده و با به‌روزرسانی برآورد اجرای طرح این سرمایه گذاری به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس از اجرای سه طرح تامین و انتقال برق در شیراز همزمان با دومین دور سفر رییس جمهوری به فارس خبر داد و گفت : احداث دو بی ۲۳۰ در پست ۲۳۰/۶۶ کیلوولت صدرا جهت ارتباط خط دو مداره دانشگاه، صدرا و سعدی، صدرا با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست زرقان با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد تومان و با بهره‌گیری از یک دستگاه ترانس ۴۰ مگاولت آمپری و همچنین بهره‌برداری از خط ۲۳۰ کیلوولت دانشگاه – صدرا با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومان و احداث خط ایستگاه های انتقال صدرا و دانشگاه از دیگر طرح‌های سفر رییس جمهوری است.

آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس همزمان با سفر رئیس جمهور

رئیس جمهور: نهضت ملی مسکن ابَر پروژه دولت برای رفع نیاز مردم است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور با بیان برخی مزایای طرح نهضت ملی مسکن گفت: نهضت ملی مسکن ابَر پروژه دولت سیزدهم برای رفع نیاز مردم است و علاوه بر راه و شهرسازی همه دستگاه‌های مرتبط نیز برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین واگذاری زمین برا ی توسعه طرح نهضت ملی مسکن در سلطان آباد شیراز بیان کرد: مسکن از ضرورت های زندگی امروز مردم بویژه جوانان است و در دولت سیزدهم با اولویت دنبال می‌شود.

وی افزود: راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا دسترسی مردم به مسکن را بهبود بخشند و در این مسیر زمین، تسهیلات و مصالح را برای ساخت مسکن فراهم کنند.

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم، روز جمعه ۲۱ مهرماه با حضور رییس جمهور و هیأت همراه به بهره‌برداری رسید.

شهرستان رستم امروز میزبان رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت بود.

رییس جمهور در سفر به این شهرستان ضمن سخنرانی در جمع مردم این شهرستان در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای شهر مصیری شرکت کرد .

رئیس جمهور بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا را افتتاح کرد

بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی فسا به صورت ویدئوکنفرانسی از سوی آیت الله رییسی رئیس جمهور افتتاح شد.

در این آیین ویدئوکنفرانسی که با حضور بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد چند طرح مهم حوزه سلامت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه فسا در مراسم افتتاح درباره بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی این شهرستان گفت: این بیمارستان با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

خوشامدگویی (خَش اُومی) رستم به رئیس جمهور

مردم رستم فارس که از از ساعت های اولیه صبح امروزمشتقانه منتظر حضور رئیس جمهور در این منطقه بودند برای دیدار با رئیس جمهور به ورزشگاه یادگار امام این شهر آمدند واستقبالی گرم و پرشور با زبان لری خوشامدگویی (خَش اُومی) از آیت‌الله رئیسی کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با ستایش مقاومت مردم غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و با تجلیل از مقاومت مردم ایران اسلامی گفت: اعتماد مردم بهترین پشتوانه و قدرت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور مقتدرانه آنان در صحنه باعث شده سخن از جنگ از ادبیات مستکبران جهان حذف شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در جمع پرشور مردم شهرستان محروم رستم افزود: شهرستان رستم با وجود کم برخورداری در برخی زیرساخت های رفاهی و زیربنایی اما پایبند به نظام جمهوری هستند.

وی بیان کرد: نوکری مردم افتخار مدیران ومسوولان است و مبادا مردم با نامهربانی و برنامه ریزی نامناسب مسوولان ناامید شود.وحدت مثال زدنی جامعه ما سرمایه ای ارزشمند ونشان دهنده اعتماد مردم به مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس جمهور با اشاره به کودک کشی و ظلم صهیونیسم ها به مردم غزه تاکید کرد: حامیان اسرائیل در این جرم سهیم هستند. شما صهیونست ها با ظلم به مردم فلسطین نتوانستید اذهان عمومی را فریب دهید. ویران کردن غزه و کشتار مردم گریبان متجاوزان را خواهد گرفت.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت خدمات درمانی در ادامه زندگی مردم تاکید کرد: بیمارستان رستم ارمغان دولت برای مردم این شهرستان محروم و کوچک است.

رئیس جمهور ما «خَش اُومی»

در دومین سفر رئیس جمهور به فارس، دیدار با مردم «رستم» در فهرست برنامه‌های ۲ روزه سفر رئیس جمهور قرار گرفت و این حضور دلچسب، شوری از سرور و شادمانی را در این شهرستان بر پا کرد.

رئیس جمهور در برگشت از شهرستان رستم دیدار با علما و روحانیون فارس و شرکت در شورای برنامه ریزی با حضوربرخی از وزرا و فعالان اقتصادی بود .

امضای تفاهم نامه چند جانبه با فعالان اقتصادی استان با هدف سرمایه گذاری به مبلغ مجموع ۵۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب اجرای ۲۷ هزار نفر اشتغالزایی که با حضور رئیس جمهوری به امضا رسید پایانی نوید بخش بر این دومین دور سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بود.

افتتاح پروژه های زیرساختی متنوع درحوزه های مختلف که حکایت از اجرایی و به سرانجام رسیدن ۸۵درصد مصوبات دور نخست اول سفر رئیس جمهور دارد و همچنین پیش بینی طرحهای مهم و زیرساختی و تفاهم نامه ۵۵۰میلیارد تومانی که خروجی اش اجرای ۲۷هزار فرصت جدید شغلی واهد بود آینده روشنی را برای این دیار ادب و هنر رقم خواهد زد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha