۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85257021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس شورای مفتیان روسیه: طومار نیروهای شر در سرزمین‌های اشغالی برچیده خواهد شد

مسکو- ایرنا- رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: مسلمانان روسیه ضمن حمایت از مردم مظلوم  فلسطین، بر این باور هستند، که سرانجام عدالت برقرار خواهد شد و طومار نیروی شر که ۷۵ سال با این اقدامات در سرزمین های اشغالی به حیات ادامه می داد، طومارش برچیده خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سفارت ایران در مسکو، شیخ راویل عین‌الدین در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه،‌ جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد.
رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه گفت:‌ اقدامات ضد بشری و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، باعث انسجام و اتحاد مسلمانان و زیر سئوال رفتن موجودیت رژیم صهیونیستی شده است.

بنا بر این گزارش، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در این تماس تلفنی با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران باریکه غزه همراه با قطع آب، برق و دیگر خدمات مورد نیاز مردم بیگناه این شهر و همچنین مواضع ستودنی روسیه به ویژه رئیس جمهوری این کشور در دفاع از ملت فلسطین ، خواستار اقدامات مسلمانان بویژه در روسیه در مقابله و نکوهش چنین رفتاری از سوی رژیم نژاد پرست صهیونیستی شد.

عملیات "طوفان الاقصی" در حالی پنجشنبه 21 مهرماه ۱۴۰۲ ششمین روز خود را سپری کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل استیصال در رویارویی با مقاومت فلسطین اقدامات جنایتکارانه خود در هدف قرار دادن خانه‌های مسکونی، مراکز درمانی و زیربنایی غزه را شدت داده است.
بر اساس آمار روز پنجشنبه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی در حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی و بمباران های هدفمند به یکهزار و ۳۵۴ فلسطینی و تعداد مجروحان نیز به حدود ۶هزار و ۴۹ نفر رسیده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منابع صهیونیستی نیز شمار تلفات اسرائیلی‌ها در عملیات طوفان الاقصی را یک‌هزار و ۳۰۰ اسرائیلی اعلام کرده‌اند.

در حالی که منابع رسمی فلسطینی شمار صهیونیست‌های اسیر شده را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند اما منابع غیر رسمی آمار اسرای صهیونیست را نزدیک به یک هزار نفر می دانند. در این میان، حدود ۸۰۰ نفر مفقود از سوی صهیونیست‌ها اعلام شده است.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) از افزایش آوارگان فلسطینی به ۳۳۸ هزار نفر خبر داد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل هم اعلام کرده است که بیش از هزار واحد مسکونی در غزه ویران شده و حدود ۵۶۰ واحد مسکونی به شدت آسیب دیده و غیرقابل سکونت شده است. همچنین ۱۲ هزار ۶۳۰ ساختمان دیگر هم آسیب کمتری دیده‌اند.
وی تصریح کرد که تمام ۱۳ بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی در غزه به دلیل کمبود عرضه و سهمیه بندی سوخت، به صورت محدود فعال هستند. بیمارستان بیت حانون نیز به دلیل آسیب به اطراف آن غیرقابل دسترسی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha