گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

شیراز-ایرنا-بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم، روز جمعه ۲۱ مهرماه با حضور رییس جمهور و هیأت همراه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان رستم امروز میزبان رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت است.

رییس جمهور در سفر به این شهرستان در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای شهر مصیری شرکت کرد و این مرکز درمانی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری رسید.

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

ساخت این بیمارستان که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود با اختصاص اعتبارات قابل توجهی در طول ۲سال گذشته شتاب گرفت.

این بیمارستان از ۶۴ تخت خواب بهره می‌برد و در سه طبقه با هزینه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیز و تکمیل شده است.

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

این مکان درمانی که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۸۳۶متر مربع احداث شده است دارای بخش های اداری، داخلی، جراحی، اتاق عمل(۳ اتاق)، زایشگاه، نوزادان،اطفال، ICU، CCU، دیالیز(۶ تخت دیالیز) ، رادیولوژی، آزمایشگاه تخصصی، اورژانس، درمانگاه تخصصی و داروخانه است.

بیمارستان رستم افزون بر اینکه جمعیت ۱۵۰هزار نفری شهرستان رستم را پوشش درمانی می‌دهد، می‌تواند خدمات درمانی قابل توجهی را به مردم نورآباد ممسنی و مسافرانی که از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به طرف بوشهر و شیراز در تردد هستند ارائه کند.

رستم در ۱۶۴کیلومتری شیراز قرار دارد.

افتتاح همزمان بیمارستان فسا

همزمان با بهره‌برداری از این مرکز درمانی، آیین افتتاح بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی فسا توسط رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس نیز برگزار شد.

این بیمارستان هم با حضور دکتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرماندار ویژه شهرستان فسا به بهره‌برداری رسید

در حال حاضر این بیمارستان با زیر بنای ۱۵هزار و ۲۰۰ متر مربع، ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر ساختمان جنبی در چهار طبقه و با ۶ اتاق عمل و سایر بخش های درمانی ،با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر به عنوان یکی از مجهزترین و کار آمدترین مراکز درمانی شرق فارس و جنوب کشور آماده خدمت به مراجعه‌کنندگان است .

همچنین فاز نخست ساختمان دیالیز مرکزی شهرستان با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی با ۲۰ تخت و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، ساختمان مرکزی سلامت کده طب ایرانی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، ساختمان مرکزی معاونت بهداشتی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان و ۲ پایگاه اورژانس در روستاهای فدشکویه و دشت خانگلی با اعتبار ۵ میلیارد تومان از دیگر طرح های بخش درمان و بهداشتی در این شهرستان بود که توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

گشایش بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم فارس با حضور رییس‌جمهور

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha