۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85256775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید عبدالله خسروی الگوی برجسته مقاومت بود

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85256775
شهید عبدالله خسروی الگوی برجسته مقاومت بود

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شهید عبدالله خسروی را الگوی برجسته مقاومت معرفی کرد و گفت: این شهید حاج والامقام به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود در تاریخ جاودان خواهد ماند چرا که از دفاع مقدس تا زمان شهادت در سخت‌ترین نقاط نبرد حضوری فعال داشت.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز جمعه در دیدار با خانواده شهید عبدالله خسروی به مناسبت ششمین سالگرد این شهید والامقام، افزود: توکل بر خدا و خضوع و معرفت ویژگی برجسته ایشان بود و در نهایت به آرزوی بزرگ خود یعنی شهادت دست پیدا کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: شهید عبدالله خسروی به جهت حضور درخشان در عملیات‌های دفاع مقدس از پختگی و تجربیات ارزشمندی برخوردار بود.

سردار کریمی با اشاره به اینکه تلاش‌های برجسته شهید خسروی در عرصه‌های اطلاعاتی دفاع مقدس موجب پیروزی‌های بزرگ و خلق حماسه‌های زیاد شد، افزود: ویژگی نیروهای اطلاعات روحیه شجاعت، تدبیر، استقامت، صبر و تحمل بود که شهید خسروی به دلیل دارا بودن این ویژگی‌ها حقیقتا تسخیر کننده دل‌ها و حاکم بر قلب ها بود و امروز علاوه بر اینکه پیشکسوتان زیادی به این شهید ارادت قلبی دارند جوانان و نوجوانان زیادی این شهید را به عنوان الگوی خود قرار داده اند.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت شهید حاج عبدالله خسروی در جهاد ۴۰ ساله تکامل یافت و به حق نابغه اطلاعات و عملیات و نمونه یک مجاهد واقعی در مکتب امامین انقلاب اسلامی بود،گفت: شهید خسروی از جمله افرادی بود که مهارت‌های ویژه‌ای در عرصه‌های مختلف داشت و رزمندگان مختلفی از شهرهای مختلف کشور از آموزش‌ها و انتقال تجربیات این شهید بزرگوار بهره‌مند شدند و زبدگی و مهارت های ویژه این شهید بزرگوار در بین استان های متعدد زبانزد است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: شهید عبدالله خسروی اهل معنویت و اخلاص بود و زمانی که ایشان را برای فرماندهی گردان فاتحین استان به سپاه استان دعوت کردیم در رخسار او عزم، اراده و جدیت می‌درخشید و بنده بارها این رفتارها را از سوی شهدا از جمله شهید انصاری دیدم و شهدا به نوعی خودشان را برای شهادت و جهادی عظیم آماده کردند و خوشا به حال این شهدا که به آرزویشان رسیدند.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار و تنی چند از مدیران کل استان مرکزی نیز در این آیین حضور داشتند.

شهید عبدالله خسروی از شهدای مدافع حرم استان مرکزی در اراک است که در سال ۱۳۴۵ در اراک پا به عرصه وجود گذاشت و از سن ۱۵ سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

شهید خسروی فرمانده اطلاعات عملیات در جنگ بود و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور داشت و در بسیاری از میدان‌های نبرد ایستادگی کرد و مقاومت را به معنای واقعی عملیاتی کرد.

او سپس برای دفاع از حرم آل الله عازم سوریه شد و یکی از نیروهای تأثیرگذار در آزادسازی تدمر بود و سرانجام سردار شهید عبدالله خسروی سال ۹۶ در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha