تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم ارسال آب، غذا و دارو به نوار غزه

​​​​​​​تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا بر لزوم ارسال و حق دسترسی نوار غزه به غذا، آب و دارو بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، اتحادیه اروپا پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد که در همبستگی خود با (رژیم) اسرائیل می‌ایستد اما در عین حال بار دیگر بر لزوم ارسال و حق دسترسی نوار غزه به غذا، آب و دارو بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.

پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا پنجشنبه در یک نشست خبری، گفت: نباید فراموش کنیم که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما این کار را باید در راستای قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی انجام دهد.

وی افزود: این موضع بسیار شفاف و واضح اتحادیه اروپا است که چه به صورت علنی و چه در تعاملات ما با شرکای منطقه و میدانی تکرار می‌شود.

استانو با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به خشونت‌ها است، مدعی شد: آنچه امروز در غزه شاهد آن هستیم، پیامد مستقیم آن چیزی است که حماس در روز شنبه آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را مسدود کرده تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۶ روز از آغاز حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ اسرائیلی به هلاکت رسیده اند و همچنین در این مدت ۱۳۵۴ فلسطینی نیز به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده‌اند.

صهیونیست‌ها با تکیه بر تجهیزات پیشرفته نظامی، خود را دارنده یکی از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کنند اما غافلگیری ارتش و به‌ویژه سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نتوانسته بودند چنین حمله بزرگی را پیش‌بینی کنند همه این تصورات را برهم زد؛ حالا اسرائیل با عنوان انتقام و جبران این شکست، حملات هوایی وحشیانه‌ای را علیه ساکنان غزه به راه انداخته و تانک‌ها و نیروهای زرهی خود را پشت مرزهای غزه مستقر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha