درگیری پلیس فرانسه با راهپیمایی کنندگان حامی مردم فلسطین + فیلم

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه به بهانه اخلال در نظم عمومی و با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش با شهروندان فرانسوی حاضر در راهپیمایی‌های حمایت از مردم فلسطین در شهرهای پاریس و لیون درگیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پلیس فرانسه پنجشنبه برای در هم شکستن راهپیمایی مردم این کشور در حمایت از مردم فلسطین، در شهرهای پاریس و لیون با آنها درگیر شد.

جرالد دارونین وزیر کشور مکرون پیشتر گردهمایی یا راهپیمایی طرفداران فلسطین را ممنوع اعلام کرده و گفته بود که این رویدادها احتمالاً موجب اخلال در نظم عمومی خواهد شد.

با وجود این ممنوعیت، صدها نفر از مردم فرانسه در گروه‌های جداگانه در حمایت از مردم فلسطین در مرکز پاریس تجمع کردند که نیروهای پلیس سعی کردند از به هم پیوستن این گروه‌ها جلوگیری کنند.

راهپیمایان شعار «اسرائیل قاتل» و «مکرون همدست» سر دادند چرا که مکرون پیشتر حمله حماس را محکوم کرده و با (رژیم) اسرائیل اعلام همبستگی کرده بود.

«شارلوت ووتیر» ۲۹ ساله کارمند یک سازمان غیرانتفاعی که در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون مدنی دارد، کشوری که در آن حق داریم موضع‌گیری و راهپیمایی کنیم، منع کردن یک گروه از گردهمایی و اجازه دادن به گروه مقابل برای انجام این کار، غیرمنصفانه است.

همچنین گروهی از اهالی شهر لیون واقع در شرق فرانسه نیز در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌های این شهر آمدند که نیروهای پلیس فرانسه در این شهر نیز با راهپیمایی کنندگان درگیر شد و تلاش کرد تا از این راهپیمایی جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، شماری از مردم مسکو هم در پی وقایع اخیر در فلسطین و به شهادت رسیدن غیرنظامیان در بمباران‌های رژیم صهیونیستی، تاج گل و پیام همدردی به سفارت فلسطین در روسیه اهدا کردند.

در این اقدام که در رسانه‌های روس از جمله خبرگزاری اسپوتنیک نیز بازتاب داشته است، برخی از شهروندان مسکو، با اهدای اسباب‌بازی با کودکان غزه به ابراز همدردی پرداخته‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha