۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85256423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال کمک‌های بشردوستانه عراق به غزه

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 85256423
ارسال کمک‌های بشردوستانه عراق به غزه

بغداد - ایرنا - سخنگوی دولت عراق از دستور نخست وزیر این کشور برای ارسال کمک های بشر دوستانه به منطقه محاصره شده غزه خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی عراق ( واع) به نقل از « باسم العوادی» سخنگوی دولت این کشور نوشت: در راستای مواضع قاطع و اصولی عراق در قبال مساله فلسطین، « محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور دستور داد تا کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه که از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی محاصره شده اند، ارسال شود.

وی افزود: این کمک ها که شامل تجهیزات پزشکی و درمانی و نیازهای بشردوستانه است با هماهنگی مقام های مصری به دست مردم مظلوم فلسطین خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۶ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار ۳۰۰ اسرائیلی کشته و یک هزار و ۲۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha