دستگاه‌های خدمات رسان از آمادگی لازم برای بارندگی‌های پاییز برخوردار باشند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش بارندگی‌ها در فصل پاییز، دستگاه‌های خدمات‌رسان از آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مردم برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا،« فرزاد مخلص الائمه» روز پنجشنبه در نشست شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی، افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش بارندگی‌ها در پاییز امسال، نیاز است در انجام اقدامات عمرانی در جاده‌های استان تسریع شده و اورژانس، پلیس، هلال احمر و اداره کل راهداری و خدمات جاده‌ای استان در هنگام بارندگی‌ها حضور موثر در جاده‌های استان داشته‌ باشند.

وی ادامه داد: ایجاد ۲ پاسگاه پلیس در جاده خنداب - کمیجان و تفرش - آشتیان در دستور کار دفتر فنی استانداری مرکزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس استان قرار گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم توسط شهرداران استان برای آرام‌سازی و تسهیل تردد در شهرها انجام شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مشکل قیر در مدت سه تا چهار روز آینده برطرف می‌شود.

«ولی الله بیاتی» افزود: ضعیف‌ترین جاده‌های استان مرکزی در شهرهای آشتیان، فراهان و تفرش قرار دارد و نیاز است در تعمیر و تعریض این جاده‌ها تسریع شود.

وی ادامه داد: به دلیل نبود پاسگاه پلیس راه در شهرستان تفرش، در صورت بروز تصادفات در این شهرستان پلیس باید از پاسگاه آهنگران به این منطقه اعزام شود و نیاز است برای رفع این مشکل یک پاسگاه پلیس در حوزه شهرستان تفرش مستقر شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکنون عملیات اجرایی تعریض جاده فراهان - کمیجان در حال انجام است که باید این مهم تسریع شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: موضوعات در نشست‌ها به صورت مسئله محور دنبال نمی‌شود تا برای مشکلات راه‌حل اندیشیده شود و یکی دلایل افزایش تصادفات در جاده‌های استان هم همین موضوع است.

سرهنگ «احمدرضا چگینی» افزود: خودرو، نیروی انسانی و جاده سه ضلع تصادفات رانندگی هستند و نیاز است در تصادفات درون شهری و برون شهر میزان تاثیر هر یک از این عوامل مورد بررسی قرار گیرد.

وی با یادآوری اخذ مجوز برای ایجاد پاسگاه پلیس راه در منطقه شهرستان خنداب گفت: ایجاد این پاسگاه نقش مهمی در کاهش تصادفات و خدمت رسانی به مسافران دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۱۲ نشست شورای راهبردی تصادفات در این استان برگزار شده که شهرستان‌هاب خنداب و دلیجان با ۲ نشست کمترین برگزاری این نشست را داشته‌ است.

سرهنگ «سیدعلی حسینی» افزود: شهر اراک با ۲۷ نفر فوتی و ساوه با ۱۱ نفر فوتی در تصادفات درون شهری استان مرکزی در سال جاری در شرایط قرمز قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: عابرین پیاده و موتور سیکلت با ۹۲ درصد فوت شدگان در حوزه شهری را به خود اختصاص داده‌ است.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: ۴۴ درصد فوتی‌ها در تصادفات شهری را عابران پیاده و ۴۴ درصد را متورسواران به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مصدومان شهری را نیز موتورسواران هستند نیاز است ارایه کلاه ایمنی همراه با فروش موتور سیکلت باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۵۴ درصد متوفیان به دلیل وارد شدن ضربه به سر و جمجمه بوده و سنین ۱۱ تا ۱۲ سال بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: ۶۳ هزار خدمت شماره گذاری و ۲۸۴ خدمت در حوزه صدور گواهینامه ارایه شده‌ است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: شهر اراک با افزایش چهار درصدی شهر پرخطر در استان بوده و میزان تصادفات خسارتی نیز در این شهر ۱۳ درصد افزایش یافته‌ است.

سرهنگ حسینی گفت: سرعت متوسط در شهر اراک ۲۵ کیلومتر و شهر ساوه ۱۴ کیلومتر از متوسط کشوری بالاتر است‌.

وی افزود: شمار زیادی از کشته و مجروحان حوادث رانندگی نیز مربوط به عابرین پیاده است و این قشر باید مراقبت‌های لازم را در تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی ۶ ماه نخست امسال در جاده‌های این استان، بیش از ۳۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ « محمد پورشمس» افزود: تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی برون شهری سرصحنه این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل، هشت درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد مجروحان حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال به سه‌هزار نفر رسید که نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد و این رقم معادل ۷۰۴ نفر است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۸۲ درصد از وقوع حوادث رانندگی برون شهری این استان در راه‌های روستایی و فرعی رخ می‌دهد و این مسیرها در استان مرکزی به لحاظ وجود تابلو، علایم، دوربین و خط‌کشی وضعیت مناسبی ندارند.

سرهنگ پورشمس افزود: در مجموع در ۶ ماه گذشته، هشت هزار فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در استان مرکزی به وقوع پیوست.

وی افزود: ۴۶ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در این مدت در راه‌های ۲ طرفه و فرعی و روستایی رخ داد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: این استان از نظر ترافیکی و تردد جزو استان‌های درجه یک کشور است که همواره در بحث تردد و ترافیک رتبه‌های اول تا سوم را داراست.

سرهنگ پور شمس ادامه داد: چهار درصد از مسیرهای این استان آزادراه، هفت درصد بزرگراه و بقیه راه‌ها معادل ۸۹ درصد، راه‌های ۲طرفه و بدون جداکننده وسط و مستعد بدترین حالت تصادف هستند که از این تعداد نیز هفت درصد، راه‌های اصلی است.

وی تصریح کرد: محور زالیان یکی از محورهای بحرانی استان مرکزی است که سال گذشته بیش از ۵۰ نفر در این راه جان خود را از دست دادند و مقرر شده تا پایان امسال، این مسیر به راه بزرگراهی تبدیل شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha