استاندار کرمان: ادارات براساس اجرای قانون حمایت از خانواده ارزیابی می‌شوند

کرمان-ایرنا- استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان براساس عملکردشان در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نتیجه به وزارتخانه ها ارسال می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در نشست ستاد جمعیت استان با گلایه از غیبت بعضی مدیران در این جلسه عنوان کرد: گزارش عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بی شک در ارزشیابی آنها اثرگذار است.

وی افزود: دستگاه‌هایی که در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعلل دارند، گزارش عملکردشان به دستگاه ملی و وزارتخانه متبوع ارسال می‌شود.

استاندار کرمان گفت: آموزش و پرورش از مهمترین دستگاه‌ها در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که در مباحث آموزشی و فرهنگی می‌تواند کار کند.

فداکار، همراهی دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده را مورد تاکید قرار داد و گفت: جوانی جمعیت و فرزندآوری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به کاهش جمعیت ابراز نگرانی جدی کرده‌اند.

استاندار کرمان، راه‌اندازی مراکز دوست‌دار کودک را نیز لازم و موثر دانست و تصریح کرد: بانک‌های استان به تفکیک آمار پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت را به استانداری ارائه کنند.

بیشترین گلایه خانواده ها

مریم‌السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز از اهتمام استاندار کرمان در برگزای و حضور در جلسات ستاد جمعیت قدردانی کرد و گفت: بیشترین گلایه خانواده‌ها از پرداخت نشدن وام‌های فرزندآوری و حمایت از خانواده است، بانک‌ها باید هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشند و شرایط را تسهیل کنند.

وی گفت: ستادهای مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسات آینده ستاد می‌توانند گزارشی از مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای خود ارائه دهند.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز بیان کرد: استان کرمان رتبه ۹ کشوری را در ثبت ولادت‌ها دارد و سه درصد افزایش ثبت ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل را در استان شاهد هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha