۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85256081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کیش: مناطق آزاد، الگو در فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند

کیش – ایرنا – امام جمعه کیش با تاکید بر توجه ویژه به حوزه فرنگ در مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد با برنامه ریزی، پشتیبانی و اقدام فعال، می توانند الگو و پیشرو در فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا بی نیاز» روز پنجشنبه در در بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد که به میزبانی کیش برگزار شد، با قدردانی از اقدامات فرهنگی انجام شده در دوره فعلی، اظهار کرد:‌ اهتمام مسوولین در این دوره نسبت به مباحث فرهنگی، معنوی، اعتقادی و انقلابی شایسته تقدیر است و امیدوارم با حمایت همه جانبه این روند شتاب بیشتری بگیرد.

وی در رابطه با تفاهم نامه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با ستاد راهبری مساجد مرکز مدیریت حوزه‌های علم،‌ بیان کرد:‌ این تفاهم نامه می‌تواند در فعال سازی مساجد برای انجام امور فرهنگی نقش آفرینی کند.

امام جمعه کیش ادامه داد:‌ مساجد در حال حاضر باید همانند صدر اسلام رونق داشته و پایگاه چند منظوره فرهنگی و اجتماعی برای جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی نیازمند جریان سازی است،‌ اضافه کرد: در ایجاد موج فرهنگی باید از حرکات تک بُعدی پرهیز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین « بی نیاز» توسعه متوازن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بکارگیری معاونان فرهنگی و اجتماعی در هیات مدیره سازمان های مناطق آزاد، فعال کردن مساجد، بهره مندی از تمامی ظرفیت و توان ساکنان، بومیان و سرمایه گذران، برنامه ریزی و تخصیص بودجه مناسب، ایجاد نمادهای فرهنگی و عمل به آموزه های قرآنی را از راهکارهای تحول فرهنگی در مناطق آزاد دانست.

وی ادامه داد: راهکار توسعه فرهنگی و اجتماعی الگو قرار دادن شیوه، روش و اقدامات پیامبر گرامی اسلام است که باید متناسب با وضعیت حال حاضر باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha