۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰:۵۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85255749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاخ سفید از عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه حمایت کرد

نیویورک- ایرنا- جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پنجمین روز جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل با حمایت از عملیات زمینی این رژیم علیه مردم بیگناه غزه گفت: اجازه می دهیم اسرائیل عملیات نظامی خود را اجرا کند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در نشستی با خبرنگاران تصریح کرد: ایالات متحده هنوز تصمیمی برای استقرار دومین ناو هواپیمابر در سواحل اسرائیل نگرفته اما در حال حرکت در این مسیر است.

روز سه‌شنبه، ناو هواپیمابر «یواس‌اس جرالد آر فورد» به شرق مدیترانه رسید. مقامات آمریکایی مدعی هستند که این ناوهواپیمابر را با انگیزه «بازدارندگی» به منطقه اعزام کرده اند.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال افزود: ما نشانه‌ای مبنی بر اینکه بازیگری دیگر قصد گسترده‌تر کردن عمدی درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس داشته باشد مشاهده نکرده‌ایم.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا توانسته است برخی از موشک های گنبد آهنین اسرائیل را بار دیگر جایگزین کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با حمایت تلویحی از عملیات زمینی رژیم اسرائیل با طراحی نقشه ای برای تخلیه غزه گفت: «ما از ایجاد یک مسیر امن برای غیرنظامیان استقبال می‌کنیم. غیرنظامیان نباید تاوان حملات حماس را بدهند. آنها هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند. »

کربی افزود که آمریکا به صورت فعال با همتایان مصری و اسرائیلی خود در مورد «مسیر امن» برای غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کند.

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا آمریکا از ورود نیروهای نظامی اسرائیلی را به غزه جلوگیری می کند؟ گفت: " اجازه می دهیم اسرائیل عملیات نظامی‌اش را اجرا کند."

این مقام کاخ سفید همچنین گفت:  ۲۲ آمریکایی در حملات به اسرائیل جان خود را از دست داده اند و ۱۷ نفر دیگر مفقود شده اند.

وی افزود که گفت که تعدادی از آمریکایی ها نیز در حال حاضر در گروگان حماس هستند و این تعداد ممکن است افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۵ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و ۱۱۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و ۳۳۹ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha