تاکید ایران و روسیه بر تقویت تبادلات در حوزه انرژی 

مسکو -ایرنا - وزیر نفت که در سفری رسمی برای شرکت در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه به مسکو سفر کرده است، از سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در این اجلاس مبنی بر تقویت تبادلات انرژی با ایران استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، جواد اوجی شامگاه چهارشنبه در دیدار با الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم، چشم‌انداز این برنامه و ایجاد کریدور گازی ایران -روسیه از طریق کشورهای همسایه را در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای را مثبت توصیف کرد.

تاکید ایران و روسیه بر تقویت تبادلات در حوزه انرژی 

وزیر نفت همچنین با اشاره به دیدگاه مثبت روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه ایجاد هاب گازی در جنوب ایران، بر تلاش تهران و مسکو در این راستا تاکید کرد.
رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به مذاکرات روز چهارشنبه خود با الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر و رییس طرف روسی این کمیسیون مشترک، برداشته شدن گام‌های عملی برای ایجاد هاب گازی ایران و روسیه در ساحل شمالی خلیج فارس را خواستار شد.

تاکید ایران و روسیه بر تقویت تبادلات در حوزه انرژی 

میلر مدیرعامل شرکت گازپروم نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تهران - مسکو، آمادگی این شرکت دولتی روسیه برای همکاری‌های جدید با ایران اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه چهارشنبه در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه از گفت‌وگوی تهران و مسکو در خصوص تقویت تبادلات انرژی با ایران خبر داده بود.

وزیر نفت روز پنجشنبه در دومین روز سفر به مسکو در نشست تخصصی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه با موضوع بازار جهانی نفت و گاز سخنانی ایراد خواهد کرد.
رویدادهای هفته انرژی روسیه تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) با برنامه محوری با موضوع واقعیت جدید انرژی در جهان آینده در مسکو ادامه دارد.
بنا بر اعلام برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی، بیش از چهار هزار میهمان از بیش از ۶۰ کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند که در میان آنها،‌ اسامی برخی نخست وزیران، وزیران و سفیران از کشورهای مستقل مشترک المنافع، نمایندگان پارلمان‌های و روسای سازمان های بین المللی و منطقه ای دیده می‌شود.
مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه شامل بیش از ۳۰ رویداد در موضوعاتی همچون توسعه پایدار و آب و هوا، توسعه علمی و فناوری و تحول دیجیتال و توسعه بخش سوخت و انرژی است.
مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه که سنگ بنای آن سال ۲۰۱۶ میلادی گذاشته شد، توسط بنیاد روس کنگرس و وزارت انرژی فدراسیون روسیه و با حمایت دولت شهر مسکو در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha