تاکید معاون وزیر شهرسازی بر اجرای طرح کلید به کلید در مشهد

مشهد -ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح کلید به کلید باید در بافت فرسوده شهری مشهد تسریع شود و شهرداری مناطق باید بسته های تشویقی این طرح را به متقاضیان ارائه کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از استانداری خراسان رضوی، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری موضوع بند ث تبصره ۱۱قانون بودجه سال ۱۴۰۲ است و موجب می‌شود تا مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت بتوانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف را دریافت کنند.

هادی عباسی اصل در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امید داریم این طرح به‌زودی در مشهد و سطح استان خراسان رضوی شتاب بگیرد افزود: در محدوده بافت‌های فرسوده چنانچه هر فردی به هر طریقی مبادرت به نوسازی بناهای فرسوده داشته باشد، از مزایای بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه بهره‌مند خواهد شد و انتظار داریم تمام شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است، مورد اجرا قرار دهند.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت برای تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه تکالیفی بر عهده داریم. بر همین اساس در بخش نهضت ملی مسکن، طرح‌هایی تعریف شده و این پروژه ها در مرحله تحویل اراضی، ساخت، آماده سازی زیربنایی و روبنایی سایت ها با شتاب در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از انرژی و فناوری های نوین را در طرح نهضت ملی مسکن موثر دانست و بیان کرد: از همه دستگاه ها می‌خواهم که با تمام توان خود، پای کار بیایند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت:بخش مسکن در تمام دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سایه نگاه تمام بُعدی و جامع نگر می‌توان مشکلات بخش مسکن را حل کرد.

یعقوبعلی نظری افزود: در راستای اعتماد سازی در بین تمام افراد جامعه باید سیاست‌های جامع و مناسبی در بخش مسکن اتخاذ و اجرایی شود.

وی اجرای طرح جامع تفصیلی شهر مشهد، پروژه های راه ها، قطار برقی، آزاد راه حرم تا حرم و شهر لجستیکی را از طرح‌های در دست اقدام دانست و اعلام کرد:اجرای تمامی این اقدامات در مسیر منفعت رسانی و حمایت از مردم در حال انجام است.

خراسان رضوی دارای ۴۸۸۴ هکتار بافت فرسوده است و با برخورداری از ۲۹۹ هزار و ۸۰۷ واحد مسکونی نامقاوم ۱۱.۷ درصد از کل واحدهای مسکونی نامقاوم کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha