پالایشگاه مُهر در سفر رییس‌جمهور به استان فارس بهره برداری می شود

شیراز_ایرنا_ پالایشگاه میعانات گازی مُهر همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو لامرد نیز آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان مُهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پالایشگاه میعانات گازی در بخش مرکزی شهرستان مُهر و در مجاورت پالایشگاه گاز پارسیان و پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر واقع‌ شده که ساخت این پالایشگاه از شهریورماه ۹۳ آغاز شده است.

حمزه محمدی از سفر وزیر نفت به این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر افتتاح پالایشگاه بنزین قرار است بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی و آبرسانی بهره‌برداری شود.

وی گفت: پالایشگاه بنزین شهرستان مُهر یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های بخش خصوصی و جزو ۹ پالایشگاه بزرگ کشور است که در سفر هیأت دولت به فارس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پالایشگاه در فاز اول بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم وارد چرخه اشتغال می‌شوند.

آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو لامرد

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان (معادل ۲۷۷میلیون یورو) در این سفر با حضور وزیر نفت خبر داد.

کورش فتاحی در این باره گفت: پتروشیمی سیگلو از ابرپروژه‌های پتروشیمی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در زمینی به مساحت ۱۰۰هزار و ۵۹۰ متر مربع طی سه تا چهار سال آینده در سه فاز اجرا خواهد شد و ۳۵۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: سیگلو تاکنون با ۵۴ میلیون یورو قریب ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و می‌تواند سالانه ۴۶هزارتن متیل آمین، دی‌متیل آمین و تری متیل آمین و همچنین ۲۴هزار تن دی متیل فرم‌آمید و ۲هزار و ۴۰۰ تن آمین‌های بالادستی را تولید کند.

شهرستان های لامرد و مهر در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha