دیپلمات کهنه‌کار پاکستانی: عملیات فلسطین علیه اسرائیل حرکتی کاملا بومی است

اسلام‌آباد - ایرنا - کارشناس برجسته امنیت ملی و دیپلمات کهنه‌کار پاکستان در واکنش به برخی اتهامات غرب علیه ایران درپی عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی، گفت: عملیات علیه اسرائیل پاسخ طبیعی فلسطینیان به هفت دهه اشغالگری بوده و این حرکت کاملا بومی و از درون فلسطین صورت گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، «سید طارق فاطمی» دستیار ویژه سابق نخست وزیر پاکستان به عنوان سخنران اصلی در همایش امروز اندیشکده مطالعات منطقه‌ای در اسلام‌آباد با عنوان «وضعیت فعلی فلسطین و عواقب آن» اظهار داشت: آنچه امروز در غزه و آن سوی سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ داده است، نتیجه بیش از ۷۰ سال تهاجم، اشغالگری و قتل و تجاوز اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین است.

سفیر پیشین پاکستان در آمریکا و اتحادیه اروپا افزود: امکان حمایت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت فلسطین شاید وجود داشته باشد اما این اتهام که عناصر غیرفلسطینی به ویژه ایران در عملیات «طوفان الاقصی» دخالت داشته باشد، واقع بینانه نیست.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و دارودسته وی حتی از سوی خود عناصر داخلی اسرائیل و رسانه‌های صهیونیستی به جنایتکار بودن شناخته شده اند، تا جایی که همدستان نتانیاهو نیز دل خوشی از تفکرات افراطی و تهاجمی وی ندارند.

دیپلمات کهنه‌کار پاکستانی: عملیات فلسطین علیه اسرائیل حرکتی کاملا بومی است

فاطمی که با تجربه ۳۵ ساله در حوزه دیپلماسی و ماموریت در خارج از پاکستان به عنوان یک دیپلمات کهنه کار شناخته می‌شود، گفت: فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ در یک زندان بزرگ محاصره شده و از آن زمان متحمل جنگ، خشونت، اشغالگری و ترور از سوی اسرائیل هستند.

وی تاکید کرد که با عملیات فعلی رزمندگان فلسطین علیه اسرائیل توافق ابراهیم از هم پاشید لذا با وجود حمایت‌های مستمر آمریکا و عرب از اسرائیل، این رژیم هرگز توانایی جنگ طولانی را ندارد.

طارق فاطمی در پاسخ به پرسشی درخصوص هرگونه فشار بر پاکستان مرتبط با طرح سازش با رژیم صهیونیستی یا امکان چرخش در دیپلماسی اسلام‌آباد در قبال مناقشه اسرائیل و فلسطین، گفت: اطمینان دارم که افکار عمومی پاکستان همواره به نفع فلسطین و نگران آزادی قدس است و دیپلماسی فلسطین در پاکستان به شدت تحت تاثر افکار عمومی جامعه و مردم قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، فرمانده کل قوا، دیروز در جریان مراسم مشترک فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به اتهام زنی های برخی افراد رژیم صهیونیستی و حامیان آن درباره دست داشتن غیرفلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر اشاره و تأکید کردند: البته ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند.

پیشتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر حمایت ایران از مردم فلسطین تصریح کرد که مقاومت فلسطین در تصمیم‌گیری‌های خود که «به نحو تزلزل‌ناپذیری در راستای منافع مشروع مردم فلسطین است»، مستقل عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در پنجمین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

دولت پاکستان از آغاز عملیات طوفان الاقصی ضمن تاکید بر حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین بر لزوم توقف خصومت‌ها در خاورمیانه تاکید کرد. وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر تداوم حمایت دولت و مردم این کشور از فلسطین، گفت: خشونت‌ها و تهاجم رژیم اشغالگر اسرائیل باید متوقف شود.

مردم پاکستان نیز همگام با احزاب و گروه‌های مذهبی این کشور طی ۵ روز گذشته در شهرهای مختلف دست به تظاهرات گسترده زده و با اعلام حمایت از مردم فلسطین ک عملیات «طوفان الاقصی» جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha