۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85255300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الازهر: جنایات در غزه لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی است

تهران-ایرنا- دانشگاه الازهر مصر در واکنش به تجاوزها به نوار غزه اعلام کرد که این اقدامات، لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از فلسطین‌الیوم، الازهر مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات، کشتارها، تخریب و جنایات تروریستی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب می‌شود، لکه ننگ است.

الازهر تاکید کرد که تاریخ، این اقدامات را به عنوان لکه ننگ بر پیشانی صهیونیست‌ها و حامیان‌ آن‌ها ثبت خواهد کرد.

اخیرا نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که عملیات رژیم صهیونیستی در غزه و تصمیم به محاصره کامل آن به حد «نسل کشی» رسیده است.

«ریاض منصور» در پیامی به شورای امنیت گفت که تلاش برای تحت سلطه درآوردن مردم با بمب، از بین بردن موجودیت ملی آنها و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، به حد نسل کشی رسیده است.

وی افزود: این اقدامات جنایات جنگی است.

حمله هوایی اسرائیل به غزه خرابی‌های زیادی را به همراه داشته و تخریب ساختمان‌ها بسیار بالاست؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده یا به اردوگاه‌های سازمان ملل پناهنده شده‌اند.

با این حال این آوارگان جایی برای فرار ندارند؛ مرز رفح به سمت مصر با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، بسته شده؛ آن هم در حالی که رفت‌ و آمد از آن بسیار محدود و در حد چند صد نفر در روز است؛ از سوی دیگر، مرزهای دریایی نیز تحت کنترل اسرائیل است؛ بنابراین شهروندان فلسطینی در غزه حتی اگر بخواهند این منطقه را ترک کنند جایی برای رفتن ندارند.

خبرها بیانگر تداوم حملات هوایی برای تخریب گسترده منطقه از یک سو و در ادامه، تلاش برای ورود نیروهای زمینی ارتش به منطقه غزه است؛ مساله‌ای که به بحران انسانی مردم منطقه افزوده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۱۰۵۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد:۵ هزار و ۱۸۴ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha