سامانه جامع ثبت شرکت‌ها از عضویت افراد در شرکت‌های صوری جلوگیری می‌کند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، از عضویت افراد در شرکت های صوری و ثبت آنها جلوگیری می‌شود.

ابوالفضل نصیری روز چهارشنبه در جلسه فعالان اقتصادی سازمان های مردم نهاد و شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی افزود: این سامانه از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرده ولی از دی سال گذشته، بازطراحی های لازم در آن صورت گرفته و تغییرات خوبی در راستای جلوگیری از ثبت شرکت های صوری انجام شده است.

وی اضافه کرد: تسهیل در تاسیس شرکت یا موسسه از مهمترین موارد رفع موانع تولید است که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این بخش اجرای آزمایشی و رونمایی از چندین طرح کاربردی در حوزه ثبت اسناد و املاک تا پایان سال‌جاری است که تحول آفرین خواهند بود.

نصیری اظهار کرد: حذف آگهی روزنامه کثیرالانتشار، طرح پرداخت الکترونیک و امضای الکترونیکی، راه اندازی مرکز پاسخگویی آنلاین در حوزه ثبت اسناد و طرح حذف فیزیکی دفاتر پلمب از جمله این طرح ها خواهد بود.

وی همچنین از ثبت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت و موسسه در کشور خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار پرونده در سراسر کشور، اسکن و آرشیو شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایحان‌غربی نیز در این جلسه بیان کرد: کل شرکت های ثبت شده در استان بیش از ۴۴ هزار مورد است.

حمید شایان مهر افزود: آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان های اول کشور در اسکن و آرشیو پرونده شرکت ها بوده است.

سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir عنوان سامانه ای است که به عنوان بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه، پلمب دفاتر قانونی، ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha