احداث اولین کارخانه نوآوری صنعتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

اهواز - ایرنا - مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران از احداث اولین کارخانه نوآوری صنعتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان ماهشهر خبر داد.

به گزارش ایرنا ارسلان قنواتی روز چهارشنبه در رویداد پتروفن زون ۲ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: زمینی به مساحت یک هکتار در اختیار مرکز گسترش اینترنت اشیا قرار داده شده تا شرکت های دانش بنیان در این کارخانه مستقر شوند.

وی افزود: رویداد فناورانه پتروفن زون۲ در ۶ شرکت پتروشیمی‌ امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی و با مشارکت ۳۵ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

قنواتی ادامه داد: این رویداد با هدف شناسایی و حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد با حضور و جلسات تخصصی در محل مجتمع‌های پتروشیمی، ۸۴ نیاز فناورانه را از نزدیک بررسی کرده و به ارائه راه حلی برای آن‌ها پرداختند.

وی اضافه کرد: برگزاری رویداد پتروفن زون یک، در سال گذشته ثمرات خوبی برای صنعت پتروشیمی به همراه داشت و از مجموع ۲۴ تفاهمنامه، هفت قرار داد میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های پتروشیمی منجر به عقد قرارداد شد.

قنواتی کمک به ارتقای بهره وری شرکت ها و سازمان ها را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران با اشاره به اینکه استان‌های تهران و اصفهان و خوزستان بیشترین خواهان حضور در این رویداد هستند گفت: در پتروفن زون ۲، تمام تمرکز برای تبدیل تفاهم نامه ها به قرارداد است تا شرکت های دانش بنیان بتوانند مشکلات واحدهای پتروشیمی‌ راحل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha