هواشناسی اردبیل نسبت به وقوع سیلاب هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام هشدار نارنجی شماره ۵۲ از احتمال وقوع سیلاب در مناطق مرکزی و جنوبی استان خبر داد و به عشایر توصیه کرد از جابجایی در این مدت خودداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) تا ظهر روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) فعالیت سامانه بارشی در استان تشدید خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه ، وزش تندبادهای موقت، بارش باران ، گاهی به‌صورت رگبار توام با رعد و برق و کاهش محسوس دمای هوا در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

طی مدت فعالیت این سامانه شهرهای اردبیل ، خلخال ، سرعین ، کوثر ، گرمی ، مشگین‌شهر ، نمین ، نیر ، اردبیل و فرودگاه اردبیل احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان‌آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به علت بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

هواشناسی اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند ، این اداره کل به عشایر هم توصیه کرده از جابجایی در مدت فعالیت این سامانه خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha