۳۵ هزار میلیارد ریال برای تامین خدمات زیربنایی مسکن ملی در کشور توزیع شد

مشهد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه امسال از سوی این وزارتخانه در بین همه استانهای کشور بابت تامین خدمات زیربنایی مسکن ملی توزیع شده است تا اجرای نهضت ملی مسکن در هیچ زمینی معطل آماده بودن خدمات آب و برق و گاز نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی عباسی روز چهارشنبه در همایش سراسری مدیران ارشد بانکها در مشهد به اهمیت موضوع مسکن پرداخت و افزود:تورم یک میانگین وزنی از نوسانات بخشهای مختلف است و تغییرات مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد، ما می خواهیم هم تورم را کاهش و هم اشتغال را افزایش دهیم. رونق اقتصادی هم اتفاق بیفتد، یعنی کاهش تورم ما به بهای رکود نباشد، در این صورت بخش ساخت مسکن می تواند پرچمدار باشد.

وی ادامه داد:ساخت مسکن وقتی همراه با عرضه زمین رایگان یا با هزینه صفر به صورت اجاره ای توسط وزارت راه و شهرسازی باشد هم می تواند به رشد اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود و هم تورم را کاهش دهد و ما به تورم کمتر از ۲۰ درصد نمی رسیم مگر این که بخش ساخت مسکن را فعال کنیم.

وزارت راه و شهرسازی با بهره گیری از شیوه های مختلف باید زمین لازم را تامین کند که این شیوه ها می تواند اختصاص زمین های در اختیار، دریافت زمین از طریق افزایش محدوده شهرها، ایجاد شهرکها، توسعه طرح هادی روستاها ، توافق با مالکان برای الحاق محدوده ها و مسائلی از این دست باشد که زمین را برای مردم رایگان کندمعاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ۲ بخش اساسی مسکن سازی را تامین زمین و هزینه های آماده سازی و خدمات زیربنایی ذکر و بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی با بهره گیری از شیوه های مختلف باید زمین لازم را تامین کند، این شیوه ها می تواند اختصاص زمین های در اختیار، دریافت زمین از طریق افزایش محدوده شهرها، ایجاد شهرکها، توسعه طرح هادی روستاها ، توافق با مالکان برای الحاق محدوده ها و مسایلی از این دست باشد که زمین را برای مردم رایگان کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین خدمات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن گفت:به دستور رئیس جمهور تقسیم کاری در این زمینه در شورای عالی مسکن انجام گرفت به نحوی که یک سوم تامین هزینه های خدمات زیربنایی برعهده وزارت راه و شهرسازی، یک سوم برعهده وزارت نیرو و یک سوم برعهده استانداران باشد که در این راستا وزارت راه و شهرسازی پیشقدم شد و ۳۵ هزار میلیارد ریال را تا پایان شهریورماه بین همه استانها توزیع کرد، وزارت نیرو هم قول مساعدت داد است که هیچ پروژه تکمیل شده ای را بدون تامین آب و برق و گاز نگذارد.

عباسی اظهار کرد: مساله دیگر هزینه بیمه تامین اجتماعی در زمان صدور پروانه ساختمانی است که هزینه آن را به شدت افزایش می داد که با ۶ ماه پیگیری وزارت راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بخش نظارتی این مانع نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: برای کاهش هزینه های مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن نیز نشستهای زیادی طی ۱۰ روز گذشته برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که باید سیمان و فولاد به نحو صحیحی در بورس عرضه شود تا بتوانیم سیمان و فولاد را به قیمت پایه برای طرح نهضت ملی مسکن دریافت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص هزینه های مربوط به نظام مهندسی طرح نهضت ملی مسکن نیز تلاش کردیم آن را در حد معقولی نگهداریم و بخشنامه ای را به همه استانها ارسال کردیم که هیاتهای سه نفره یا چهار نفره نظام مهندسی در ۶ ماهه دوم امسال به هیچ وجه حق ندارند هزینه های نظام مهندسی را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

پرداخت ۵۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن

دولت به دنبال ارزان‌ترین روش در نهضت ملی مسکن/ آورده متقاضیان ۴۵۰میلیون تومان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha