رئیس دانشگاه آزاد تهران شرق: ظرفیت تبدیل به قطب صنعتی در دانشگاه‌های استان را داریم

شهرری - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: این واحد دانشگاهی ظرفیت تبدیل شدن به قطب صنعتی دانشگاه‌های تهران در حوزه تولید ساخت قطعات و تراشکاری را دارد.

سید علی موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا درباره افتتاح مدرسه سما این دانشگاه اظهار داشت: مدرسه سما به همراه مهد کودک دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه خدمتی به محیط زیست بوم و مردم محروم منطقه افتتاح کرده و در اولین سال تاسیس ۷۰ نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از نگاه مادی هم تا جایی که امکان داشت با مردم همراهی کرده که عزیزان بتوانند فرزندانشان را ثبت نام کنند.

موسوی درباره افتتاح مهد کودک دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه مسیر این دانشگاه برای مادران کارمند ، استاد و دانشجو مسیر طولانی است و برای نگهداری فرزندانشان مشکل داشته‌اند این مهد کودک را تاسیس کردیم.

مرکز(مدرسه)سما دانشگاه آزاد تهران شرق با هدف محروم زدایی در شهر قیامدشت شهرستان ری با حضور مسئولان و اساتید این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، هدف از افتتاح این مرکز، تعامل دانشگاه با محیط زیست بوم و کمک به منطقه محروم، ارتقا دانش و علم و تربیت ایرانی اسلامی در منطقه جنوب شرق پایتخت است .

رئیس دانشگاه آزاد تهران شرق در گفت و گو با ایرنا ، ضمن تشریح برنامه دانشگاه آزاد تهران شرق اظهار داشت: ایجاد این مراکز در راستای منویات مقام معظم رهبری در جهت محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار شهر تهران (منطقه ۱۵) شهر قیامدشت می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد تهران شرق: ظرفیت تبدیل به قطب صنعتی در دانشگاه‌های استان را داریم

شرق تهران می‌تواند پایتخت پسته نیمه شمالی کشور شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق درباره سایر امکانات این دانشگاه با بیان اینکه مجتمع پرورش ماهی با ۱۷ هزار قطعه ماهی در دانشگاه راه اندازی شده و همچنین ۴ هزار درخت پسته کاشته شده گفت: اعلامشد دانشگاه با مطالعاتی که روی آب و خاک این منطقه کرده به این نتیجه رسیدیم که شرق تهران می‌تواند پایتخت پسته نیمه شمالی کشور شود .

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت اقدامات خوبی انجام دادیم و بر همین اساس کارگاه تراشکاری و ساخت تولید قطعه را راه اندازی کرده‌ و در حال عقد قراردادهایی با کارخانه‌های مختلف هستیم ، همچنین قراردادی را هم با شرکت نفت در حال پیگیری هستیم که هنوز نهایی نشده است.

موسوی ادامه داد: تمام نیروهای حاضر در کارگاه دانشجویان خود دانشگاه هستند که در قبال کار در آنجا شهریه آنها پرداخت می‌شود و همچنین از تخصص اساتید دانشگاه نیز استفاده می‌شود.

به قطب صنعتی دانشگاه‌های تهران در حوزه تولید ساخت قطعات و تراشکاری مبدل می شویم

وی با بیان اینکه می‌توانیم قطب صنعتی دانشگاه‌های تهران در حوزه تولید ساخت قطعات و تراشکاری شویم گفت: مرکز بتن دانشگاه آزاد واحد شرق با حضور اساتید خبره و امکاناتی که دارد در حال عقد قرارداد با شهرداری و ارگان‌های مختلف برای ساخت بتن هستیم.

موسوی گفت: مجتمع آزمایشگاهی زیست فناوری دانشگاه را که مدتها از آن استفاده نمی‌شد راه اندازی کرده و قرار شده امکانات از دانشگاه باشد و ساختمان از دانشگاه علوم پزشکی که این آزمایشگاه در ساختمان پاسداران مستقر است تا تمام دانشجویان دانشگاه آزاد استان تهران بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: آزمایشگاه شیمی دانشگاه که دارای دستگاه‌های گران قیمت است و مدت‌ها بود که از آن استفاده نمی‌شد را برای استفاده دانشجویان راه اندازی کرده‌ایم.

موسوی به امکانات ورزشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی رشته پینت بال دانشگاه با نصف قیمت نسبت به سایر اماکن رشته پینت بال در شهر تهران، آماده خدمات دهی به دانشجویان و شهروندان است. همچنین زمین فوتبال و سالن های چند منظوره ورزشی نیز برای بهره دانشجویان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با کمیته امداد قرارداد بستیم تا فرزندان خانوارهای محروم و ایتام منطقه بتوانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی دانشگاه استفاده کنند ادامه داد: برای خانواده آنها کارگاههای تربیت کودک، حقوقی و ارتباط زوجین بصورت رایگان برگزار می کنیم.

موسوی گفت: چند هزار نفر از مددجویان کمیته امداد را با همکاری گروه‌های جهادی ، خدمات دندانپزشکی رایگان داده و مرحله دوم این امر را هم پیگیر هستیم انجام دهیم.

طرح دانشجویان اشتغال پویش خارجی با یکهزار نفر

وی با بیان اینکه در تابستان امسال با کارخانه‌ها شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف توانستیم قراردادهایی را با عنوان دانشجوی اشتغال پویش خارجی ببندیم گفت: بر اساس این طرح دانشجو همزمان با تحصیل در آن مراکز شاغل می‌شود و در قبال آن هم کار یاد می‌گیرد و هم شهریه اش پرداخت می‌شود. اگر کار او خوب باشد حقوق ماهیانه هم دریافت می‌کند.

موسوی گفت: دانشجو گواهی رسمی دریافت می‌کند و در پایان تحصیلات اگر کارفرما و خودش راضی باشند آنجا به صورت رسمی شاغل می‌شود.

رئیس دانشگاه ازاد واحد شرق تهران افزود: در حال حاضر با شروع سال تحصیلی جدید برای ۴۰۰ نفر دانشجو قرارداد داریم و به دانشجویان اطلاع رسانی شده که در مراکز مستقر شوند و امیدواریم تا پایان سال این رقم به یکهزار نفر برسد.

وی گفت هر کس در دانشگاه آزاد واحد تهران شرق تحصیل کند در رشته‌های صنعتی شغل آن تضمین می‌شود و شهریه او هم به صورت بورس رایگان پرداخت می‌شود.

مرکز و مدرسه سما دانشگاه آزاد تهران شرق در قیامدشت شهرستان ری دارای ۷۰ دانش آموز و ۱۵ نفر کادر آموزشی بوده که با ۱۵ کلاس درس آموزشی و در مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه افتتاح شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha