سه هزار و ۱۰۰ قطعه زمین رایگان به مشمولان طرح جوانی جمعیت در استان یزد واگذار شد

یزد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از واگذاری سه هزار و ۱۰۰ قطعه زمین رایگان در راستای طرح جوانی جمعیت، طی ۲ مرحله در استان خبر داد .

"احسان خواجه رضایی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین مرحله جشن واگذاری زمین به یک هزار و ۱۰۰ خانواده مشمول ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز فردا / پنجشنبه / با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان استان در سالن تربیت معلم پاکنژاد شهر یزد برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این مرحله قرعه کشی تخصیص قطعات زمین برای خانواده های ثبت نام کننده در طرح و مشمول قانون جوانی جمعیت انجام می شود.

خواجه رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲، در سال جاری یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در دومین مرحله قرعه کشی اراضی طرح جوانی جمعیت ، در مجموع ۲ هزار قطعه زمین در سطح استان برای خانواده های دارای سه فرزند و چهار فرزند زیر ۲۰ سال احصا که یکهزار و ۲۰۷ قطعه زمین قرعه کشی و شماره قطعات متقاضیان مشخص شد.

خواجه رضایی اضافه کرد: اراضی که برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته با متراژ حداکثر ۲۰۰ متر به این خانواده اختصاص می‌یابد و نحوه واگذاری اراضی که در قرعه کشی شماره قطعه آن برای متقاضی پیامک شده، به آنان اطلاع رسانی و فرایند قرارداد و تحویل زمین (برحسب قطعات آماده سازی شده نه بر حسب شماره قطعات) است.

طبق ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربع برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و از تاریخ تصویب این قانون و خانواده های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، اعطا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha