۲ باب مدرسه خیرساز در جزیره قشم به بهره برداری رسید

قشم - ایرنا - ۲ باب مدرسه خیر ساز از سوی موسسه خیریه راه ایمان وابسته به دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی با اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریال امروز (چهارشنبه) با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران استانی و شهرستان در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا برای ساخت مدرسه حضرت جواد الائمه (ع) روستای طولا جزیره قشم که در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است ۱۷۰ میلیارد ریال و برای ساخت مدرسه و مجتمع آموزشی راه ایمان قشم که در زمینی به مساحت ۱۰ مترمربع احداث شده ۷۵۰ میلیارد ریال با مشارکت موسسه خیریه راه ایمان تحت اشراف دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در تهران هزینه شده است.

۲ باب مدرسه خیرساز در جزیره قشم به بهره برداری رسید

مدیرعامل موسسه خیریه راه ایمان نیز در این آیین گفت: امروز یکصد و ششمین و یکصد و هفتمین مدرسه ساخته شده از سوی این موسسه به دست خیرین و نیکوکاران در مناطق محروم و کم تر برخوردار استان های جنوبی (هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان) در جزیره و شهرستان مرزی قشم به بهره برداری رسید.

محمدتقی اختیاری افزود: فعالیت‌های موسسه خیریه راه ایمان در ساخت مدرسه خلاصه نشده و تقویت نیروهای بومی و تبدیل آنها به معلمان شایسته از دیگر اقدامات این موسسه است که تاکنون یکهزار معلم و ۹ هزار دانش آموز تحت پوشش فعالیت های فرهنگی و آموزشی آن قرار دارند.

موسسه خیریه راه ایمان وابسته به دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی در تهران با هدف رفع محرومیت در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و رفاهی به نیازمندان خدمت رسانی می کند.

در آیین افتتاح این ۲ مدرسه خیر ساز احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، حسین رنجبر گلشواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم، حجت الاسلام سیدمحمدجواد رکنی رییس حوزه علمیه شهرستان بندرلنگه و شماری از مدیران اداری و مردم جامعه محلی حضور داشتند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha