روسیه: تنش‌های خاورمیانه می‌تواند بر بازار انرژی اثر گذارد

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر روسیه در تبیین ابعاد درگیری‌ها در غزه، گفت: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند بر بازار جهانی انرژی اثر بگذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نواک روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته انرژی در روسیه (۱۱ تا ۱۳ اکتبر - ۱۹ تا ۲۱ مهر) در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار داشت: چنین رویدادهایی در جهان می‌تواند وضعیت مصرف منابع انرژی را به هر شکلی تغییر دهد.

وی اضافه کرد: روسیه و عربستان سعودی قصد دارند در اواخر روز درباره این موضوع گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایرنا، در اثر عملیات طوفان الاقصی که از سوی رزمندگان مقاومت از روز شنبه هفته جاری در سرزمین های اشغالی آغاز شده تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده اند و صدها نفر نیز به اسارت رزمندگان مقاومت در آمده اند.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز با بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه موجب شهادت یکهزار و ۵۵ فلسطینی شده است. وزارت بهداشت فلسطین شمار زخمی های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نیز تا این ساعت پنج هزار و ۱۸۴ نفر اعلام کرده است.

به گفته این وزارتخانه، ۶۰ درصد شهدا و زخمی ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

تهاجم تروریستی صهیونیست‌ها در تلافی حملات برق آسای حماس به شهرهای رژیم صهیونیستی در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس آمار اعلام شده توسط منابع فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود بیش از ۱۳ هزار منزل و ۱۰ مرکز درمانی را در نوار غزه ویران کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha