۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85254942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماهانه بیش از سه هزار ۵۰۰ نفر در قم خون اهدا می‌کنند

قم-ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: ماهانه به صوت میانگین بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در قم خون خود را برای افراد نیازمند اهدا می‌کنند.

مهدی پهلوانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۲ و ۷ دهم درصدی اهدای خون در استان در ۶ ماه نخست امسال، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزار و ۴۳۲ نفر در این استان موفق به اهدا خون شدند.

به گفته وی تعداد اهداکنندگان خون در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۴۵ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان قم موفق به اهدای خون شدند با افزایش ۲ و ۷ دهم درصد مواجه بود.

پهلوانی همچنین از کاهش ۲ درصدی تعداد افرادی که موفق به اهدای خون شدند در شهریور امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تعداد این افراد در شهریور ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۹۵۹ نفر و در شهریور امسال ۲ هزار و ۸۹۹ نفر بوده است.

وی جمعیت استان قم به استناد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال گذشته را یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفر عنوان و بیان کرد: این آمار از ابتدای امسال تا کنون به یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان قم همچنین با اشاره به کمبود گروه خونی AB منفی بیان کرد: روزهای گذشته با کمبود شدید این گروه خونی مواجه شدیم و برخی بیماران بد حال به شدت نیازمند این گروه خونی بودند.

به گفته وی با اعلام فراخوان عمومی، شهروندان استان قم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون این استان، این کمبود را به سرعت جبران کردند به گونه‌ای که به شبکه خون‌رسانی کشور نیز ارسال صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha