جشنواره‌ تئاتر طنز «قیزیل جام» نقده با اجرای نخستین نمایش آغاز به‌‎کار کرد

مهاباد - ایرنا - دومین جشنواره‌ استانی تئاتر طنز «قیزیل جام» نقده با اجرای نخستین نمایش به نام «دمرُل» کار خود را در این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایش «دمرُل» به کارگردانی «شهرام محمدی» از نقده، نخستین نمایشی بود که در این جشنواره به روی صحنه رفت و مورد توجه شهروندان و تئاتر دوستان نیز قرار گرفت.

قرار است تا عصر امروز، سه نمایش دیگر به نام های پاییز، زندگی سگ مرده و هیپوفیز در این جشنواره به روی صحنه برود.

همچنین امشب، کارگاه آموزشی با تدریس دکتر علی یعقوب زاده برای علاقه مندان به تئاتر برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره‌ تئاتر طنز «قیزیل جام» نقده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اجراهای این جشنواره‌ از امروز در ۲ نوبت صبح و عصر سالن استاد شهریار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده برگزار می شود.

کمال مرادپور با اشاره به حضور ۹ اثر نمایشی از سطح استان در این جشنواره افزود: این آثار به مدت سه روز به روی صحنه خواهند رفت.

وی اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره عصر روز جمعه ۲۱ مهرماه در سالن آمفی تئاتر استاد شهریار شهرستان نقده با معرفی منتخبان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره‌ استانی تئاتر طنز «قیزیل جام»، روز سه‌شنبه و با حضور مسوولان، هنرمندان و اهالی رسانه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده برگزار شد.

وی افزود: پوستر دومین جشنواره‌ استانی تئاتر طنز قیزیل جام را «یوسف سلیمانی» طراحی و اجرا کرده است.

اولین دوره جشنواره استانی تئاتر طنز قیزیل جام روز با رویکرد آسیبهای اجتماعی مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد درآن دوره جشنواره پس از بازخوانی ۵۹ متن رسیده از استان تعداد۳۴متن به مرحله بازبینی راه یافتند و پس از بازبینی آثار راه یافته تعداد ۹ اثر به بخش اصلی جشنواره و۲ اثر به بخش جنبی این جشنواره راه یافتند

شهرستان نقده در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha