الفتی:در اولویت اعزام به هانگژو نبودیم/ نقره بازی‌های آسیایی یک روزه به دست نیامد

تهران- ایرنا- دارنده نشان نقره مسابقات ژیمناستیک قهرمانی جهان از مشکلات پیش‌روی خود برای کسب این نشان ارزشمند سخن به میان آورد.

مهدی الفتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص کسب نشان نقره بازی‌های آسیایی و تاریخ‌سازی در این رشته گفت: این مدال یک روزه به دست نیامده بلکه حاصل یک کار تیمی و چند سال تمرین مداوم است. کار راحتی برای اعزام به این رقابت ها نداشتم و حتی فدراسیون درگیر حاشیه‌هایی بود که موجب شد تا لایسنس ورزشکارانی در دقایق پایانی تایید شود. من مصمم به بازی‌های آسیایی رفتم و در رقابتی سخت با قهرمانان کره‌ای و ژاپنی نشان نقره کسب کردم.

وی ادامه داد: همه از شرایط و حاشیه‌های فدراسیون باخبر هستند و زهرا اینچه‌درگاهی در آخرین دقایق توانست لایسنس ما را بگیرد، باید از او تشکر کنم. همچنین از عابد حقدادی ریاست محترم فدراسیون تشکر دارم که حمایت لازم را از من و دیگر ملی‌پوشان این رشته انجام دادند. در ۶ ماهه نخست سال چند رقابت مهم به خاطر این حاشیه‌ها از دست دادیم. ملی‌پوشان ایران می‌توانستند با اعزام به ان رقابت‌ها نتایج درخشانی کسب کنند. همزمان با بازی های آسیایی مسابقات وردکاپ این رشته در کشور بلژیک برگزار شد. من نتایج آن رقابت‌ها را دیدم و اگر رکورد هانگژو را در بلژیک ثبت می‌کردم سهمیه المپیک من قطعی بود.

الفتی ادامه داد: البته اعزام نشدن به بلژیک نمی تواند مانع کسب سهمیه شود من در سایر مسابقات جهانی و وردکاپ ها به دنبال کسب همیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستم.

الفتی:در اولویت اعزام به هانگژو نبودیم/ نقره بازی‌های آسیایی یک روزه به دست نیامد

دارنده نشان نقره بازی‌های آسیایی هانگژو با اشاره به پیش‌بینی خود از این مدال گفت: ما تا روزهای پایانی از اعزام مطمئن نبودیم. همچنین کارشناسان کمیته ملی المپیک نیز اولویتی برای اعزام ما نداشتند. آنها قبلا اعلام کرده بودند که ژیمناستیک شانس کسب مدال ندارد و باید ورزشکارانی از رشته‌های دیگر را اعزام کنیم. اکنون با این مدال ذهنیت نسبت به رشته پرمدال ژیمناستیک تغییر کرده است و باید متناسب با ظرفیت‌های این رشته المپیکی امکانات در اختیار ملی‌پوشان قرار بگیرد.

الفتی:در اولویت اعزام به هانگژو نبودیم/ نقره بازی‌های آسیایی یک روزه به دست نیامد

الفتی با بیان اینکه کمبودهای ژیمناستیک بی‌شمار است اظهار داشت: وسایل و امکانات ژیمناستیک ایران در حد ۵۰ سال پیش است و یک ست استاندارد وسایل ورزشی نداریم. من و دیگر ورزشکاران اعزامی به هانگژو با این وسایل تمرین کردیم. امیدوارم یک سالن درست حسابی و یک ست استاندارد ورزشی برای ژیمناست‌های ایرانی تهیه شود. این رشته در المپیک پرمدال‌ است و کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری بسیار خوبی روی آن انجام دادند.

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران در خصوص پاداش مسئولان برای مدال نقره او گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پاداش‌های جداگانه‌ای دارند و فدراسیون نیز یک پاداش را مصوب کرده است امیدوارم این پاداش‌ها در کمترین زمان ممکن به من و سایر قهرمانان حاضر در هانگژو پرداخت شود.

الفتی:در اولویت اعزام به هانگژو نبودیم/ نقره بازی‌های آسیایی یک روزه به دست نیامد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha