فنلاند نقش فعالیت خارجی در آسیب خط لوله دریایی گاز را محتمل دانست

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری فلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد: احتمالا عامل نشتی خط لوله گاز در دریای بالتیک که به انسداد جریان گاز منجر شد، اقدام خارجی بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای یورونیوز، سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند با تاکید بر اینکه هنوز علت نشت مشخص نیست و تحقیقات و همکاری مقام‌های فنلاند و استونی ادامه دارد، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که آسیب وارد شده به خط لوله گاز و کابل مخابراتی در نتیجه اقدام خارجی باشد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر داد که در این باره با نینیستو گفت‌وگو کرده و همچنین اطلاعاتی را با متحدان خود به اشتراک می‌گذارد.

شرکت گاز فنلاندی «گازگرید» روز یکشنبه (۱۶ مهر) اعلام کرده بود که به علت افت فشار غیر معمول ناشی از احتمال نشت خط لوله، انتقال گاز دریایی بین فنلاند و جمهوری استونی، متوقف شد.

بر اساس این گزارش، مهندسان در ساعات اولیه صبح یکشنبه متوجه کاهش فشار شدند و پس از آن تصمیم گرفتند جریان گاز را قطع کنند.

افت فشار سیستم انتقال گاز درست قبل از ساعت ۲ و نیم صبح یکشنبه (به وقت محلی) توسط گازگرید و اپراتور استونیایی «الرینگ» ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha