جمع آوری ماهانه بیش از ۳۶۰ تن لاستیک بازیافتی در چابهار

چابهار- ایرنا- مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: ماهانه بیش از ۳۶۰ تن لاستیک بازیافتی در چابهار جمع آوری می‌شود که اگر این مساله مدیریت نشود تهدید زیست محیطی بزرگی رخ خواهد داد.

منصور رییسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: فقط در شهر چابهار روزانه ۱۲ تن لاستیک فرسوده جمع آوری می‌شود، این ظرفیت وجود دارد که این لاستیک‌ها را به صورت سطل زباله، صندلی، گلدان و وسایل تزیینی در پارک‌ها و مدارس استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای پاسداشت محیط زیست و زیباسازی مبلمان شهری در چابهار و آشتی دادن لاستیک با طبیعت در سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک از لاستیک‌های فرسوده‌ خودروها در بهبود مبلمان شهری استفاده می‌شود.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: اگر خلاقیت و ایده جوانان را تبدیل به عمل کنیم تمامی تهدیدهای پسماند استان و شهرستان به یک فرصت مبدل خواهد شد.

اشرفعلی حسینی رئیس حفاظت محیط زیست چابهار نیز با اشاره به اینکه رهاسازی این حجم لاستیک فرسوده در محیط بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است گفت: لاستیک‌هایی که باعث جمع شدن پشه ها، از بین رفتن خاک به دلیل عدم فرسایش این لاستیک و در کل انباشته شده زباله و در نهایت ایجاد منظر نا زیبا خواهیم شد پس نیاز است مدیریت صحیح با رعایت زیست محیطی را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha