گفت وگوی تلفنی اردوغان و گوترش و رایزنی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

تهران- ایرنا- اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک تماس تلفنی درخصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق تلاش‌های میانجی‌گرایانه آنکارا تبادل نظر کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی درباره تنش بین (رژیم) اسرائیل و فلسطین به رئیس سازمان ملل هشدار داد و گفت: حملات نامتناسب ممکن است منجر به بن‌بست بیشتر شود.

اردوغان تاکید کرد: ضروری است که طرفین درگیری خویشتن‌داری کرده و از اقداماتی که به تشدید اوضاع خواهد انجامید، خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این تماس تلفنی، گفت: این نگرانی وجود دارد که با تداوم حملات (رژیم) اسرائیل و شلیک موشک‌های حماس، تعداد آوارگان فلسطینی در غزه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha